Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Veckans Twilighter

Av twilightsaga - 10 maj 2009 14:56

Hejhej!
Här är Veckans Twilighter.

Vinnaren är Julia och här kommer hennes svar på frågorna,hennes favoritbild och hennes motivering till varför hon skulle vinna!


1) Vad heter du? Julia Hagerblom :-)


2) Hur gammal är du? 12 år


3) När började du läsa Twilight? När jag var kanske... 11 eller så. Det var ungefär ett halvår innan filmen kom, min kompis från kollo tvingade på mig böckerna.


4) Vilken är din favorit av Twilightböckerna? Så länge vi båda andas. Den är så AMAZING! Man blev så... fast! Tyckte att den var så facinerande! (Kanske stavade fel där, hihi!) Och sedan så gillar jag ju Rosalie så mycket!


5) Vilket är ditt favoritcitat? "Vi Bryter Mot Alla Regler Nu. Jag Ska Ju Ändå Till Helvetet!" - Edward Cullen


6) Vilken scen i Twilightfilmen är din favorit? När Bella och Edward sitter i bilen på väg bort från James och Emmett hoppar upp på pickupens tak, och Edward säger "It's just Emmett." Men sen så ÄLSKAR jag ju baseballscenen!


Edward/Jacob Hm... Jag är nog team Switzerland. Jag gillar Jacob mer än Edward, men jag tycker inte att Jake passar tillsammans med Bella. Det ska liksom vara Edward<3Bella, men själv så gillar jag Jake mer. Och Taylor är bara så perfekt!


Carlisle/Charlie Charlie. Han är så nallebjörnig! Carlisle är också bra, men han känns lite mer som en kompis. Oj, det där sista lät verkligen dumt! Men jag kom inte på något bättre ord än "kompis".


Jasper/Emmett Emmett OFC! Jag är lite småkär i Kellan Lutz... Och sedan så är Emmett så rolig! Om jag inte hade tyckt att han och Rose passade så bra ihop så hade jag velat ha honom själv, så istället vill jag ha honom som storebror! Jag älskar när han och Charlie tittar på baseball hemma hos Cullens och när han kommer med massa pikar på Bellas och Edwards sexliv. Han är min favorit vampire-guy!


Alice/Rosalie Rosalie, lätt! Hon är min favoritkaraktär. Hon är så farcsinerande. (stavas?) Det var när hon berättade sin historia i Eclipse som jag grät för första gången i Twilight-serien. Och bara vad hon gör för Bella i Breaking Dawn, när ingen stöttar henne med Renesmee i början av graviditeten. Och sedan så är Rose den jag kan känna igen mig mest i. Hon är en fantastisk karaktär, och Nikki Reed gör det så bra också!


Motivering!

Varför ska jag bli veckans Twilighter då? Jag har faktiskt inte ett riktigt svar på det. Många som söker (vad ska man kalladet? Hihi) har säkert smäktande anledningar och värsta talet och får det att låta som om de är så värda titeln. Jag har inget sånt tal, det ända som jag kan säga är att jag älskar Twilight. Jag älskar handlingen, att Bella och Edward hittar varandra direkt, de vet att det är evig kärlek samtidigt som deras förhållande ibland kan vara livsfarligt. Böckerna var så fängslande och ända gången som jag känt ett sånt behov av en bok är med Harry Potter. Och jag brukar inte gilla fantasy. Men Twilight känns inte som fantasy. och varför inte då? Jag vet inte det. Kanske för att Bella bara är en vanlig människa. Kanske för att det utspelar sig på riktiga platser, det känns bara på riktigt, jag vet inte varför. En sak vet jag i alla fall. Att jag älskar Twilight. Jag har nästan ett behov av det. Edward hade Bella som sitt personliga heroin. Jag har Twilight.

Länk till min blogg: http://jvhs.blogg.se/


Favoritbilder:






 
 
alle

alle

10 maj 2009 15:06

tjo!

E de ba jag som inte kan se bilderna??

http://allizch.devote.se

 
Ingen bild

"Alice"

10 maj 2009 16:12

Jag kan inte heller se bildena!!!
skulle villja se de.

 
annis

annis

11 maj 2009 19:13

Grattis :)
kul med någon som inte gillar de karaktärerna som alla andra gillar. Jag har aldrig hört någon som gillar Rose mer än Alice ;)
grattis igen!
kram

http://www.annasminnen.blogg.se

 
Ingen bild

Joizan

11 maj 2009 19:18

Grattis! Jag kan se bilderna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards