Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Breaking Dawn Kapitel 14: You Know Things Are Bad When You Feel Guilty For Being Rude to Vampires

Av twilightsaga - 12 maj 2009 15:53

Jacobs perspektiv

You Know Things Are Bad When You Feel Guilty For Being Rude to Vampires


Medverkande personer:

Jacob

Leah

Seth

Carlisle

Rosalie

Esme

Edward

Bella

Sam

Paul

Emmett

Alice


Kapitlet börjar med att Jacob återvänder till Cullens och hittar en hög kläder åt honom.Han sätter på sig kläderna och går in.Han ser direkt en förändring där inne.Vardagsrummet ser ut som tidigare,visst,men Bella ser mycket bättre ut. Hon ler åt honom,ett stort leende. Han önskar att hon agerat som om hon var äcklad av hans närvaro istället för att agera som att han var hennes favoritperson i hela världen.Jacob säger till Edward att vargarna bara vill diskutera och att ingen attack var planerad. Strax efter Jacobs ankomt kommer Rosalie in och kommenterar Jacobs illa sittande kläder. 

Edward följer med Jacob ut och berättar att Esme är "orolig för tillståndet flocken är i. Edward försöker övertyga Jacob om att han och hans flock inte är hemlösa,dom har plats för dom.Påvägen tillbaka till huset hör dom Bella i smärtsa,ett brutet revben till. Rosalie bär upp Bella för att röntga det.Medan Rosalie,Edward,Carlisle och Bella är på ovanvåningen är Jacob på nedanvåningen med Alice.Dom småpratar och Alice säger att Bellas foster ger henne huvudvärk och att Jacobs närvaro får huvudvärken att försvinna litegrann,det gör henne lugn.Han berättar att Jacob och fostret har mycket gemensamt,det gör Jacob arg. Jacob somnar med Alice bredvid honom på trappan.Han vaknar när han känner lukten av flera vampyrer.

Rosalie kommenterar hans snarkningar.Han kollar runt om sig och ser att Bellas tuber är borta från henne och hon ser friskare ut.Han märker också att Seth äter frukost med sin arm runt Bella.Han håller henne varm men Jacob är avundsjuk i alla fall.Jacob säger åt Seth att när han äter är Leah ute själv,även om de båda vet att Leah aldrig ätit maten.

Jacob tänker gå och jaga med Leah och när han lämnar drar Carlisle honom åt sidan för att diskutera vampyrernas behövande av att jaga.Jacob föreslår att alla Cullens kan jaga samtidigt men Carlisle vill inte lämna Bella själv.Jacob lovar att han och hans flock kommer skydda henne. Carlisle säger åt Jacob att han inte kan slåss mot sina bröder.Carlisle övertygar honom att han inte menade något respektlöst,han menade bara att det skulle vara svårt för Jacobs samvete.

Innan Jacob kan lämna diskuterar han,Carlisle,Edward och Alice deras jaktmöjligheter. Setg säger åt honom att han ska ut och vakta igen när han ätit klart,och frågar Bella om hon behöver värmas mer.Jacob snäser åt Seth att Bella har filtar.

Kapitlet avslutas med en konversation mellan Jacob och Esme.Man berörs av hennes snällhet.Jacob tycker att Esme påminner om hans egen mamma.Esme ger honom en tallrik mat han kan ge åt Bella,Jacob tänker på att slänga bort det men vet att Edward kan läsa hans tankar. Jacob tänker åt Edward att inte säga något till Esme om vad han tänkte,han vill inte såra henne.Hon ger Jacob lite kläder åt Leah också.Innan han måste känna mer skuld för att Leah inte kommer använda det går han ut genom dörren. 


Citat:

~...there was no question she was in love with her vampire past the boundaries of sanity~

-Jacobs tankar om Bella


"Where’s the flood, mutt"

-Rosalie Hale


"You know how to drown a blonde, Rosalie? Glue a mirror to the bottom of a pool"

-Jacob Black


"Vampires get headaches?"

-Jacob Black


"Not the normal ones"

-Alice Cullen


"About time. The chainsaw impersonation was getting a little tired"

-Rosalie Hale


"What are we, chopped liver?"

-Jacob Black


~This was the problem with hanging out with vampires – you got used to them. They started messing up the way saw the world. They started feeling like friends~

-Jacobs tankar



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards