Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Help my discussion!

Av twilightsaga - 9 januari 2009 20:57

Hade en disskution med en tjej idag om lite Twilightstuff.

Tänkte lista upp här och SNÄLLA kommentera för jag vill veta vad ni tycker och så kan jag snacka vidare med henne på måndag!


  • Gör Edward rätt i att lämna Bella i New Moon och vrf?

Enligt mig gör han rätt för det får både Bella och honom att inse att dom älskar varandra mer än deras egna liv.Jag säger  dock inte att jag vill att det ska hända för det är det sista jag vill,men jag vill ha det hemska i boken för att kunna uppskatta det fantastiska.Hon säger att det är helt fel och att hon vill att allt ska gå bra hela tiden för det är roligare att läsa.Vad tycker du?


  • Ska Bella tillåta Jacobs prägling(varulvarna finner sin sanna och enda kärlek) för Renesmee?

Jag tycker ja eftersom hon inser att han inte vill ha henne som romantisk kärlek,än så länge iallfall och vill bara att Renesmee ska vara lycklig.

Här var vi mer överens bara att hon sa att hon var rädd att Bella inte skulle tillåta en romans senare.

Vad tycker du?


Här kommer den som vi nästan tjafsade om!!

  • Gör Edward rätt i att inte förvandla Bella förräns det står mellan liv som vampyr eller död?

Jag säger ja absolut.Tänk bara allt som Bella skulle missat.Sen samtidigt säger jag absolut inte för att Bella riskerar död varenda dag även om alla i Cullenfamiljen älskar henne blir dt för svårt om det skulle bli hennes blod inblandat.

Hon säger (ursäkta,underdrift,hon kräver att jag ändrar mig :P) att tänk om Edward mister kontrollen då skulle han ju ta livet av sig för han kan ju inte leva utan henne.Att han inte övertalar Carlisle att göra det är något hon inte kan greppa.

Snälla hjälp oss med denna frågan för vi kan inte komma överrens om någon av dom men minst denna,KOMMENTERA FÖR ALLA FRÅGORNA PLS!

VI VILL HA DINA ÅSIKTER!


Ciao!

 
 
Joizan - The Tokio hotel fan

Joizan - The Tokio hotel fan

9 januari 2009 21:33

fattade ingenting av det som stog...

http://jojolovehorse.bloggagratis.se

 
Mary

Mary

9 januari 2009 21:51

Jag tycker att Edward gör rätt i att lämna henne, självklart vill man inte att han ska göra det men jag tror att det är en del till att böckerna lever vidare + att om han inte gjort det hade Bella nog inte blivit så bra vän med Jacob och om inte det hände vad skulle då hända i böckerna?
Vad det gäller präglingen så tycker jag att hon ska tillåta det. Hon har ju på sett och vis satt sig i situationen själv.
Sen tycker jag att Edward gör rätt i att inte omvandla Bella till vampyr, men har ändå hoppas på att hon ska bli det. Man vill ju att de ska leva tillsammans för evigt. Men hade han inte väntat så hade troligen inte Renesmee inte funnits heller. Man kan spekulera i så mycket men jag är faktiskt nöjd med hur det är.
Men jag måste säga att jag är glad att det faktiskt är Edward som omvandlar henne för jag ville inte att det skulle vara någon annan.
Det är i alla fall vad jag tycker. Hoppas att det var till någon hjälo för dig.

http://www.maaarys.se

 
Twilightsaga

Twilightsaga

9 januari 2009 22:35

Mary-tack så himla mkt för denna kommentaren,vi tycker väldigt lika!

http://twilightsaga.bloggagratis.se

 
Mary

Mary

10 januari 2009 00:04

Ja, jag upptäckte också det när jag skrev den :)
Jag vill bara säga att jag tycker att man ska tänka på vad som skulle hända med de andra karaktärerna om man skulle ändra om en massa. Jag tycker inte det skulle vara speciellt kul att läsa om allt går bra hela tiden, lite motgångar och sånt måste komma med annars blir det tråkigt. Detta är ett ämne jag skulle kunna prata mycket om.

http://www.maaarys.se

 
natt

natt

10 januari 2009 02:06

1) Jag måste säga ja, för nu vet att han kommer tillbax (efsom ja läst böckerna;D). Men när ja läste de första gången höll ja på o flippa ur. ville hoppa in i bocken o skaka om Edward o slå honom på käften o säga "lämna henne inte!!!"
Men samtidigt så för de dom samman,Bella får bekräfftat att Edward VERKLIGEN älskar henne och får förklarat varför Edward egentligen lämnade henne, de var ju knappast för att han inte älskade henne.
2) Jag tycker ja. För jag gillar inte Jacob. Och ärligt så tycker ja Bella är väldigt jobbig i 3an då hon hela tiden håller på o "väljer" ja för de gör hon nästan, hennes känslor för Jacob är väldigt störande, iaf tycker jag de. Bella verkar inte uppskatta allt Cullens gör för henne känns de som.
3) Jag tyckte de var enormt jobbigt att dom drog ut på de. dom hade kunnat kortat ner 3an och skrivit in de i 2an och bara gjort 3 böcker ist för 4a. De blir så mkt "blaha" (ursäkta ordvalet) i 3an :P.
Men ja nu ef man läst alla böckerna så tycker ja de var okey att Edward förvandlade henne i sista boken, när de verkligen var sista utvägen. De skulle absolut inte vara nånn annan än Edward som förvandla henne, då hade det inte blivit lika speciellt.
Men nått jag stör mig på är att Stephenie censuerar deras "kärlek" ef bröllopet, för de hade hon inte riktigt gjort i dom tidigare böckerna. Man ville veta mera, elr har jag fel? XD. De hade inte behövt varit 'snusk' men iaf lite mera smaskiga-detaljer ;)

http://meandmrlove.blogg.se

 
Jenny

Jenny

10 januari 2009 10:48

Mina åsikter vet du ju redan men ändå!

Man vet ju efter att ha läst boken klart att han gör rätt, iallafall enligt mig. Men han lurar ju i henne att han typ inte älskar henne längre. Då hade jag lust att nästan lägga ifrån mig boken. Men man såg ju att det bara var början på boken så klart att jag läste vidare. Men nu när man läst klart vet man att han bara gjorde det för att skydda henne.


Jag tycker atta hon ska tillåta det. Jacob vill ju bara det bästa för Renesmee. Men jag skulle om jag var Bella tycka att sen när Renesmee blir äldre och känslorn antagligen blir mer romantiska och så så skulle det bara vara iriterande att se sin bästa vän och sin dotter tillsammans. Så man kan väl säga att jag är lite osäker på den punkten.

Jag tycket absolut att Edward gör helt rätt i att vänta med att förändra Bella. Jag skulle säkert också tycka att det var irriterande att det verkar som om min älskare verkligen inte vill göra det, nästan som om han inte vill vara med mig för evigt. Men det är klart att Bella innerst inne vet varför han inte vill. Han är rädd att hon ska ångra sig, och för alla skaer hon kommer att missa som människa. Han ger hennne bara tid att att bestämma sig!

http://tsivqdnil.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma f stocklm

12 januari 2009 21:37

mina svar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards