Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

God day!

Av twilightsaga - 1 februari 2009 12:37

Hej allihopa!

Igår blev det inte mkt bloggande men jag hade min bästa vän här.Hon hade köpt Twilight i Thailand och vi kollade på den,det var en Thailändere som hade översatt och engelskan var helt underbar!

Bered er för att ramla av stolen av skratt för här kommer några översättningar (det var inte många rätt)

Största problemet översättaren hade var nog namnen,det var aldrig rätt på Carlisle,vi höll på att flippa,varje gång han skrev fel skrek vi CARLISLE!

Kommentera gärna vilken du tyckte var roligast!


Situation 1:

Jessica,Bella och Angela sitter i matsalen första dan och Cullens kommer in genom dörren.

Jessica säger:The blond girl,that's Rosalie.

Översättningen var: The blonde girl,gets Bruce Lee...


Situation 2:

Bella och Edward anländer till polisstationen när Waylon dött och Carlisle kommer ut genom dörren.

Edward säger: Carlisle,what's going on?

Översättningen var: Girls,what's going on? (Ja fråga mig inte:P)


Situation 3:

Bella konfronterar Edward på att han är vampyr.

Bella säger: Your skin is pale white and ice cold.

Översättningen var: You skinnies! Peal way in ice cold!


Situation 4:

Edward har visat hur han ser ut i solsken

Edward säger: I'm designed to kill

Översättningen var: I decide to kill (Den här som översatt har inte riktigt förstått konceptet av filmen tror jag:P)


Situation 5:

Alice träffar Bella första gången

Alice säger: I'm Alice

Översättningen var: I'm alive


Situation 6:

Bella och Edward står lutade mot en klippa i skogen

Edward säger: So the lion fell in love with the lamb

Bella säger: What a stupied lamb

Edward säger: And what a sick masochistic lion

Översättningen var: 

So I fell in love with the land

It was stupied now

It was sick in stick line

Denna var ju bara helt fel!! :D


Situation 7:

De sitter inne på restaurangen och Edward har avslöjat att han kan höra tankar.

Bella säger: You say you heard what they were thinking

Översättningen var: You said you hard with the thinking


Situation 8:

Edward säger att han är frustrerad för han kan inte läsa Bellas tankar

Edward säger:It's very frustrating!

Översättningen var:It's very fresh dating


Situation 9:

Edward sitter på en gren i ett träd

Edward säger: Your sent,it's like a drug to me

Översättningen var:You send like a drug to me


Situation 10:

Edward sitter på samma gren i trädet och lutar sig mot Bella

Edward säger:You're like my own personal brand of heroin

Översättningen var: Right mouth,personal,branded... (Va lixm!!??:P)


Asså det här var den sjukaste översättningen jag nånsin sett på en film,vi skrattade så vi ramlade ner från soffan!!


Vilken var nu roligast?


 
 
Emmett's Angel

Emmett's Angel

1 februari 2009 13:39

Hahahah, gud va jag skarattar XD Skulle jag kunna få kopiera o skriva om det här på min blogg om jag länkar hit och sägar att det är ditt???

Allytså, jag skrattar så att jag gråter XD

http://clararedhead.blogg.se/emmettsangel

 
Ingen bild

Linn

1 februari 2009 16:52

Hahahahahaah xD gu va kul :P
Bruce Lee xD

 
annis

annis

1 februari 2009 18:46

haha , jag skrattar så jag gråter x')
Jag kan nog inte bestämma mig för vilken som är roligast :P

http://www.absolutanniis.blogg.se

 
Emma

Emma

1 februari 2009 20:56

6.an och 8.an tar ju hem priset haha :)

http://mylipsaresealed.devote.se

 
Ingen bild

Emelie

1 februari 2009 21:15

Hahah det där med bruce lee vad helt klart roligast! XD

 
Lydia

Lydia

3 april 2009 16:47

HAHAHAHHA dom där översättnignarn var inte att leka med asså!! xD Fy fan va kul!

http://www.dansfreak.blogg.se

 
Ingen bild

Moa

5 april 2009 21:51

Hahah, alla är ju helt underbara !

 
Ingen bild

tove

15 april 2009 16:36

den me bruce lee e ju självklar!!! fast you said you´r hard with the thinking e också asbra! min kompis och jag satt och garva i en halvtimma! lägg gärna in fler såna här saker de är jättekul att läsa!

 
Ingen bild

Sofie

25 maj 2009 18:06

haha, det går inte att säga vilken som är roligast

 
Ingen bild

manner

27 maj 2009 19:18

dom är bara så bäst,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards