Alla inlägg den 23 februari 2009

Av twilightsaga - 23 februari 2009 20:19

Dagens citat 23 februari 2009

Surely it was a good way to die, in the place of someone you loved.Noble even,that ought to count for something.-Bella Swan

Av twilightsaga - 23 februari 2009 19:23

Hej!
Igår fick jag då chansen att chatta med alla mina fantastiska läsare! Ni var faktiskt 21 stycken som chattade genom hela chatten,alltså från kl.20-21


Så här kommer en liten summering av chatten!


Av de 21 som var inne hela tiden blev svaren såhär:


Fråga: Vilken är din favoritbok i Twilightserien?
Twilight- 4/21

New Moon-3/21

Eclipse-5/21

Breaking Dawn- 9/21


Era favoritscener (listade i den ordning som flest sa)

1: Baseballscenen Åsikter av er: "Den är så bra gjord", "Cool!"

2: Balen-Åsikter av er:"Så vacker", "Gråtfärdig av tanken, "Perfekt avslut"

3: Ballettstudio-Åsikter av er:"Lär känna Edwards kärlek, "Kamp om kärlek"

4: Biologilektionerna-Åsikter av er:"Oehört roliga", "Bra ansiktsuttryck"

5: Skogen-Åsikter av er: "Edward är ärlig och fin" "Hemligheten bekräftas"


Eran favoritdel i Breaking Dawn:

1-7/21

2-3/21

3-11/21


Ni ser mest fram emot .... i New Moon,Eclipse och Breaking Dawn

New Moon

  • Klipphoppningen- "Så många känslor", "Bella visar sin riktiga kärlek"
  • Vänskapen med Jacob- "Nya perspektiv på boken", "Twisten"
  • Alice porsche-"Ashley är så spänd för att köra den" "Cool!"
  • Bella springer genom Volterra- "Så mkt spänning på samma gång"
  • Edward möter Bella-"Edward märker att hon är där och han lever igen"
  • Mötet med Volturi-"Ska bli så kul att se dom,man har förväntningar"


Eclipse

  • Jaspers liv - "Han är nämligen min favorit", "Faschineras!"
  • Den röda tråden-de nyfödda- "Ska bli kul att lära känna en ny *ras*"
  • Frieriet-"Kommer gråta floder","Så fint!!!"
  • Fighten-"Kommer älska att se mitt hatobjekt försvinna"


Breaking Dawn

  •  Bröllopet-"Kommer drunkna i mina tårar","kommer vara så fint!"
  •  Denali vampyrerna-"Har föreställt dom, "Älskar Denali coven"
  •  Isle Esme-"Äntligen är dom tillsammans på det sista sättet de inte vatt"
  •  First hunt-"Kommer va så kul att se henne som förvandlad"
  •  Nessie-"Hon kommer vara supergullig", "Nya personligheter i B&E"
  •  Volturi-"Kommer vara så arg men ändå så glad"

Det kommer bli en chatt i månaden så håll utkik på bloggen när nästa blir!

Kram<3













Av twilightsaga - 23 februari 2009 17:00

Här är en video från Ashley Greenes födelsedag i Los Angeles.Jackson Rathbone (possible boyfriend) agerar körledare och sjunger födelsedagslåten för henne tillsammans med alla fansen.

Hur sött är inte det??!

Find more videos like this on Twifans
Av twilightsaga - 23 februari 2009 16:38

The game


  • Medverkande personer

Bella

Edward

Carlisle

Esme

Rosalie

Emmett

Jasper

Alice

Billy

Jacob

Jessica

Rebecca

Harry


Edward kör hem Bella så hon kan byta om till mer lämliga kläder till baseballen.När de kommer fram står Billy och Jacob Black på uppfarten.Edward åker iväg så länge och Bella bjuder in Billy och Jacob. Billy säger åt Jacob att gå in till bilen så han själv kan prata med Bella.Billy vill varna henne om Cullens och att hon bör stanna borta ifrån dom. Bella säger att hon vet vad dom är och att Billy ska låta henne vara och inte berätta ngt för Charlie om hennes och Edwards förhållande.

När Billy och Jacob kört hem berättar Bella att hon spenderat dagen hos Cullens,Edward är hennes nya pojkvän.Charlie tar inte nyheterna bra först men är glad att hon pratar om Edward och inte "äldre" Emmett. 

När han inser vem av dom Edward är så blir han faktiskt lite glad över det,Edward kommer tillbaka och Charlie och han har ett väldigt artigt samtal.Edward säger att Bella kommer vara hemma tidigt.

När de alla går ut från huset,Charlie vill säga hej då,blir Bella och Charlie förvånade över den enorma jeepen,som är Emmetts.Den är utrustad för vad som helst som kan komma mot dom i terrängen anser Bella.

Bella sitter på Edwards rygg när de springer sista biten mot planen.När stormen tillslut kommer börjar matchen.Bella sitter bredvid Esme vid sidan av planen.Esme är nämligen domare.

Åkskan i stormen behövs då det täcker ljudet av deras högljudda match.Men helt plöstligt skriker Alice.Hela familjen samlas i en enad form och de besökande vampyrerna som bara skulle dra förbi har bytt väg,mot dom.De vill joina matchen. 

Dom inser att de inte hinner komma därifrån när Bella är där så under Carlisles fantastiska ledarskap händer detta: De låtsas som att inget är fel, de fortsätter spela,enda skillnaden är att Edward inte är med.Han tar en skyddande position för Bella.Hon tar ut sin hårsvans för att dölja lite av sin lukt.


Citat:

"It sounded like a bear choking"-Emmett beskriver Edwards skratt


"It appeard that Charlie was having an aneurism"-Bella beskriver Charlies reaktion på att hon dejtar Edward.



Av twilightsaga - 23 februari 2009 16:04

Carlisle


  • Medverkande personer

Bella

Edward

Carlisle

Alice

Jasper

(Aro, Marcus,Caius)
Esme

Emmett


När Bella är hemma hos Cullens visar Edward Carlisle's kontor (även Carlisle förklarar).De visar henne bilder från Carlisles barndoms-London under 1650-talet.

En kommentar påminner Bella om att detta är väldigt civiliserade,det är Carlisle som säger den,nämligen att han måste åka in och jobba på sjukhuset.

När Carlisle gått forsätter Edward att berätta.Han lyckas tillochmed att chocka Bella när han berättar om Carlisles första tid som vampyr.Carlisle försökte nämligen ta livet av sig,hoppa av klippor,svälta sig.Att en vampyr ska svälta sig är oehört svårt,definitivt eftersom han var en new born då törsten är ännu mer dominant.

Edward förklarar att det endast finna mkt få sätt att döda en vampyr,svältning och att hoppa från klippor är inte två av dom.Men tillslut kom Carlisle på att han kunde överleva på djurblod,han ville inte leva på människor,då han ville bli läkare,rädda dom,inte döda dom.

Efter han kom på detta simmade han från England till Frankrike,det gick då han inte behöver andas.Han simmade dit för att börja sin utbildning.Edward svarar på Bellas fråga hur länge vampyrer kan gå utan att andas att de kan gå hur länge som helst men om de inte andas kan de inte känna nån doft.

Bellas chockerande reaktioner på det han berättar gör att han tror att hon kommer lämna honom men det vill hon ju absolut inte,det han säger intresserar ju henne.

För att fortsätta historian om hans pappa visar han en tavla från Italien.Carlisle hade börjat resa runt för att fortsätta studera.Edward beundrar verkligen Carlisle för att ensam stå emot hans törst.

När Carlisle var i Italien mötte han en coven med väldigt civiliserade och sofistikerade vampyrer,mkt mer civiliserade än de han mötte i sitt hemland England.På talvan från Italien poserar Carlisle nämligen med Volturi coven,Aro,Marcus och Caius.

Edward förklarar att Carlisle lämnade Volterra(Italien) för att ge sig ut i världen när hans nya vänner ville "bota honom" som de kallade honom från hans (från en vampyrs synvinkel) onyttiga livsstil.

När Carlisle kom till USA märkte han att han kunde vara civiliserad bland människor.Han tog ett jobb som läkare i chicago under spanska influensan. Detär här han möter Edward och hans familj,han föräldrar dör och Carlisle förvandlar honom.

Edward berättar inga detaljer om förvandlingen,han vill inte skrämma Bella.

Edward berättar påväg till hans rum att han inte alltid bott med Carlisle.10 år efter Carlisle förvandlat honom levde han rebelliskt.Han levde ensam och levde på människor-som traditionella vampyrer.

Då detta borde ha skrämt Bella för att det bevisar vad Edward är kapabel till blir hon bara mer nyfiken istället. Edward överraskas då hon inte blir rädd och övertygar henne om att han endast dödat onda människor.

Han läste deras tankar och följde efter brottslingar och mördare och dödade dom innan dom själva slog till mot nån annan.

Edward kände att han svek Carlisle nu.Han hade räddat Edwards liv och nu lämnade han honom. Han vet att Carlisle blir sårad när Edward är borta.

Bella undrar om offrena som dödades av Edward kände tacksamhet för att han gjorde det eller om dom var rädda,hon ställer inte den frågan och svarar inte på den själv.

Edward fortsätter och berättar att han nu återvände till Carlisle och Esme.Han säger att han såg monstret i hans nu röda ögon.Dom vill han ha bort.Han blev välkomnad tillbaka,som en förlorad son.

Edwards självkänsla höjs när de träder in i hans rum,han är nog nöjd med det,och Bella fattar varför.Hon blir överväldigad av den enorma musiksamling han har och det snygga ljudsystemet.

Bella ser att Edward tänker när hon kollar på hans cd-samling.Tydligen är han mkt lättad över att berätta så mycket för henne,lära känna varandra.Att hon vet gör honom lycklig när hon inte flyr utan älskar honom,no matter what liksom.

Som svar på att Bella säger att hon inte är ett dugg rädd för honom tar han ett snabbt kliv,fångar henne och nästan flyger bort mot soffan.När dom väl är i soffan håller han henne i hans armar,mkt närmare än vanligt,vilket bevisar hans nya fantastiska nya självkontroll,han är bekväm och lycklig i hennes närhet.När de ligger där på soffan blir de avbrutna av Alice och Jasper.Alice ser inget konstigt i att hennes bror kramar en människa men gör ett skämt om att han bör dela med sig av hans mat.Tillochmed Jasper ler lite åt det.

Alice och Jasper berättar för Edward att det blir storm ikväll och att Emmett gärna vill spela baseball.Hon säger att Bella får följa med fast att Edward kommer spela och att Bella inte kommer kunna vara med men hon kan kolla på!

Bella är lite road över vampyrernas entusiasm över att spela en match,denna kommentaren gör att Edward helt enkelt säger att det är för att baseball är "The american pastime".


Citat:

"It sounded like you were having Bella to lunch and we came in to see if you would share"- Alice skämtar om Bella och Edwards kram-position på soffan


"I'm not running anywhere"-Bellas svar på Edwards rädsla.




Av twilightsaga - 23 februari 2009 06:59

Rob och Amanda snackar kärlek och presenterar vad deras pris handlar om.

Jag älskar när Rob säger "I had to become a vampire to find love" och Amanda bara "Well, I have three fathers"

Haha :)

Kram<3

Av twilightsaga - 23 februari 2009 06:55

Här har vi sötisen Robert på röda mattan igår på den årliga Oscarsgalan.


Av twilightsaga - 23 februari 2009 06:39

Hej!
Såhär på morgonen tänkte jag att det kunde vara bra att starta enkelt.Så jag har hittat världens bästa intervju med världens bästa författare,Stephenie Meyer!


Fråga: Hur förklarar du Twilightsuccén?

Svar: Jag kan inte uttrycka den med ord.När jag började skriva tänkte jag inte publicera egentligen ju! Vampyrtemat var ingen jag hade planerat att skriva en hel novell om. Men när jag började skriva om karaktärerna kunde jag inte sluta låta dom utvecklas och bli nya personer.

När folk hade börjat läsa första boken började jag planera en serie av fyra böcker.


Fråga: Hur skapade du Edward Cullens karaktär?

Svar: Det var Edward som skapade allt ifrån första början.I drömmen jag hade var han med.Det var som en gåva av mitt undermedvetna,det var som jag visste vad jag skulle skriva.Bella,bokens hjältinna och huvudkaraktär från början var svårare att utveckla.


Fråga: Hörde vampyrnoveller till din barndom?

Svar:Nej inte alls.Jag läste mest Jane Austen.


Fråga:Vem gav dig viljan att skriva?
Svar.Mina föräldrar.Min pappa brukade läsa för oss på kvällarna och han slutade alltid där det var som mest spännande.Jag var alltid för spänd för att sova då så när mina föräldrar trodde jag sov låg jag egentligen och läste fortsättningen på boken.


Fråga:Var kommer din kärlek till fantasy fiction ifrån?
Svar: Orton Scott Card.Hans fantasynoveller är helt underbara.Även fast att det är overkliga saker så känns det som det han skriver händer.Jag ville få fram det verkliga ifrån Twilight och göra det äkta.


Fråga:Finns det möjligheter för en fortsättning?

Svar: Ja möjlighten finns alltid men inte just nu.Jag ska låta mina vampyrer vara nu ett tag! Bella har en ljus framtid med Edward och sin familj.

Men klart,jag har jobbat på lite grejor om de andra vampyrerna men det får vänta.Om jag känner att jag vill utveckla Bella och Edward ytterligare så gör jag det i framtiden!


Fråga: Har du fortfarande tid att skriva?
Svar: Inte just nu och jag har inte haft det på länge.Filmen tog mycket av min tid.Jag var ju inte där under inspelningen men med alla förberedelser och allt som skulle väljas och tas bort.Det var hektiskt!


Fråga: Hur är Robert Pattinson som Edward?
Svar: Först blev jag jätterädd när jag såg honom bara på bild,han var inte som jag föreställt mig Edward i huvudet.Men det räckte att se en sekund av vadhan gjorde när de spelade in.Han är Edward!


Tack för intervjun Stephenie :D

Kram<3

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards