Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Twilight Kapitel 2: Open Book

Av twilightsaga - 8 februari 2009 19:42

Hej!
Här kommer en sammanfattning på kapitel 2 av Twilight.

Sedan kommer ett collage på grabbarna i Cullen familjen (ej Carlisle) och ett på tjejerna i Cullen-familjen (inkl.Bella ej Esme).

Och sedan det sista inlägget för ikväll,en lista på inläggen för idag så du inte missar något!


Open Book

  • Medverkande personer

Bella                                  Mike

Jessica                              Eric

Mr.Varner                         Edward Cullen

Emmett Cullen                  Jasper Hale-Cullen

Alice Cullen                       Rosalie Hale-Cullen

Charlie                              Reneé (skickar mail)

Mr.Banner                         Phil


Bella ska börja sin andra dag på Forks High School.Hon har lärt sig flera namn och umgås med fler personer,speciellt Mike,Jessica och Eric.

Hon är konstigt ledsen över att Edward inte är i skolan.

Mike visar mer och mer intresse för Bella och hon som inte känner romantiska känslor för honom försöker komma på ett snällt sätt att säga det på.

Bellas bristande kunskaper i idrott visas och hon känner sig klumpigare än nånsin när hon skjuter en boll i Mikes huvud.

Bella inser att Charlie inte är något vidare på matlagning och tar över även den sysslan i huset.

Charlie berättar lite om Cullens,iallafall hans egna åsikter om dom.Edward kommer inte till skolan de näst kommande dagarna heller.Helgen är lugn,Bella åker till bibliokteket men inte mer.

På måndan får Bella sig en chock när hon ser Edward med sina syskon i matsalen,första snön har fallit.På biologin är inte Edward avvisande längre utan mkt trevlig.Bella märker att hans ögon inte längre är svarta utan guldiga.De börjar lära känna varandra när Bella berättar om varför hon flyttat till Forks.

Hon kör hem och på parkeringen ser hon Edward,leende mot hennes håll...


Citat:

"You should see the doctor ,Charlie said,laughing.It's a good thing he is happily married. A lot of the nurses at the hospital have a hard time concentrating on their work with him around".-Charlie om Dr.Carlisle Cullen


"Oh I think everyone knows your name.The whole town's been waiting for you to arrive!".-Edward Cullen om Bellas reaktion när han kallar henne Bella istället för Isabella.


"Probably not,he doesn't play well".-Bella svarar på Edwards fråga om han sett Phil,Reneés sambo i nån baseballmatch (Phil är baseballspelare)


"On the contrary,I find you very difficult to read."-Edward Cullen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards