Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Twilight Kapitel 3:Phenomenon

Av twilightsaga - 9 februari 2009 20:47

Phenomenon  

  • Meverkande personer:

Bella                               

Tyler

Edward                            

Charlie

Carlisle                             

Mr.Varner

Coach Clapp                     

Mike

Eric                                  

Rosalie

Jasper                            

Emmett

Alice                                

Reneé 


Bella kommer till skolan och temperaturen har under natten sjunkit drastiskt och is har lagt sig över hela marken.Bella har tur att Charlie har tänkt på detta och redan satt vinterdäck på hennes bil!Hon är glad över att äntligen kunna sova utan att ligga och vrida sig av oro över att Edward lämnat skolan pga.henne.Nu när han är trevlig mot henne känner hon sig väl till mods.När hon anländer till skolan ser hon alla Cullen-barnen på andra sidan parkeringen,stirrandes på henne,speciellt Edward.Bara sekunder efter kommer Tylers bil flygandes mot henne,Tyler har förlorat kontrollen över bilen på islagret på marken.Bara en sekund går och hon är i Edwards armar,hans andra arm under bilen som skulle krossat alla ben i hennes kropp.Hon förstår inte vad som hänt,Edward stod med sina syskon på andra sidan parkeringen ju!På sjukhuset blir hon behandlad av Carlisle Cullen,Edwards pappa,som är,precis som Charlie beskrivit det,väldigt snygg.Hon konfronterar Edward på vad han gjort när han räddat henne men han blir frustrerad och avslöjar ingenting..När hon kommer hem pratar hon med Reneé som frågar om Bella inte ska följa med till Jacksonville,Florida ändå men Bella säger bara att allt är normalt och hon sk bara vänja sig.Detta är också första natten hon drömmer om Edward Cullen...


 Citat:

"No blood,no foul"- Edward Cullen när Tyler säger förlåt gång på gång. 


"This was the first night I dreamt of Edward Cullen"- Bella efter sin drömfyllda natt om sin (kommande) stora kärlek. 


"I saved your life,I don't owe you anything!,You think I lifted a van off you?,I hope you enjoy disappointment!"- Edward när Bella konfronterar honom på hans räddning.

 
 
Ingen bild

Ulrika

10 februari 2009 07:34

God morgon
Nu ska jag snart ta mitt tåg till mitt arbete men jag kollar på din blogg först.Jättebra sammanfattning,jag har läst böckerna men det är ett spännande nytt sätt att uppleva dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards