Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Twilight Kapitel 6: Scary stories

Av twilightsaga - 12 februari 2009 21:20

Scary stories

  • Medverkande personer

Bella                                  Jessica

Lauren                              Mike

Angela                               Charlie

Jacob                                Sam

Billy                                   Rachel

Rebecca                            Eric

Ben                                   Conner

Lee                                   Samantha

Tyler                                Alice

Carlisle                             Edward

Emmett                            Rosalie

Jasper                              Esme

+invånare i La Push reservation


Även fast att Bella är förbered på att Edward ska vara bortrest med Emmett när hon kommer till skolan denna dagen kan hon inte hjälpa att kolla bort mot hans bord i matsalen där hans andra syskon (förutom han och Emmett) sitter.

Hon får även höra att Lauren lämnar taskiga kommentarer om Bella och kommer på rykten om att Bella skulle ha en thing med Mike.

Bella frågar Charlie på kvällen om hur Goat Rocks är,Charlie säger att det inte är någon bra säsong för camping där nu då det är så många grizzlybjörnar där nu.

Under lördagen åker Bella med kompisarna från skolan till La Push first beach och träffar sin kompis Jacob Black,som är två år yngre,sonen till en av "The elderly" i Quileute indians tribe.

Jacob berättar efter att Bella nästan tvingat honom, om Cullens,om vad dom är och var hans folk härstammar ifrån.

Han berättar att Quileute indians härstammar från vargar och varulvar och att Cullens är en fiende till dom,dom är "Cold ones", de som slöt fred med Epreheim Black,Jacobs förfader att de skulle leva i frid om inte Cullens skadade en människa.

Även fast att Jacob inte tror på historierna blir Bella fundersam...är Edwards familj från de här "Cold ones"?...


Citat:

"They clamied they didn't hunt humans.They supposedley were somehow able to prey on animals instead."- Jacob Black om varför freden med "The cold ones" slöts.


"They are the same ones who talked to Epreheim"- Jacob om Cullens återvändo.


Glöm inte att maila till twilightsaga@hotmail.com om du vill ha ett mail om dagens inlägg varje kväll.

Eller om det är något annat du vill fråga eller berätta,helst relaterat till bloggen eller Twilight,New Moon,Eclipse,breaking dawn,twilight filmen eller casten!

Kram<3

 
 
Ingen bild

m

12 februari 2009 21:46

hej, jag har alltid funderat på hur man uttalar Carlisle's namn. Vet du hur man säger det? Tack i förhand :)

 
Jenny

Jenny

13 februari 2009 07:33

Åhh, gillar det kapitlet :)

http://tsivqdnil.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards