Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Twilight Kapitel 10: Interrogations

Av twilightsaga - 16 februari 2009 20:17

Interrogations

  • Medverkande personer:

Bella

Jessica

Edward

Mike

Charlie

Rosalie

Mr.Mason

Mr.Varner

Alice

Emmett


När Bella vaknar följande morgon och tänker på att Edward i princip bekräftade hennes vampyr-teori igårkväll och att hon var på en "dejt" med honom tänker hon att det måste varit en dröm, men den var för verklig, det måste ha varit på riktigt, det bestämmer hon sig för tillslut!Hon skyndar sig ut ur huset, hon vill träffa Edward i skolan. Men hon förvånas över att han står utanför på hennes uppfart och väntar på henne, han frågar om hon vill ha skjuts.Det vill hon.Hans jacka ligger kvar på samma ställe, han säger att hon kan använda den om hon fryser.Utan att erkänna att hon fryser stoppar hon in armarna i den välluktande jackan, mmm, doften var bättre än hon kom ihåg.De kommer snabbt till skolan, då Edward kör väldigt fort.Framme på skolan pekar han ut Rosalies röda cab. Han förklarar att de allihop älskar att köra jättesnabbt då snabbhet inte betyder så mycket för dom.Allt Bella tänker på när dom går ifrån bilen till skolan är att hon vill ta hans hand men tror inte att han vill det.När Jessica möter dom med Bellas jacka är hon överväldigad av Edwards närvaro så hon går därifrån men inte utan en blick till Bella som säger "jag vill veta allt sen".Efter att Bella lyckats övertala Edward att tala om för henne vad Jessica vill veta får hon reda på det.Hon vill veta om de dejtar och om hur Bella känner för Edward.Edward säger att Bella bör säga att dom dejtar men att han vill själv höra vad Bella svarar på den andra frågan.På lektionen får Jessica dra svaren ut från Bella men hon får veta det mesta hon vill iallafall. Bella svarar att hon och Edward åt middag igår, han körde henne hem, hon lägger till att han kör som en galning.Hon berättar också om deras gemensamt planerade resa till Seattle, detta tar Jessica som ett ja på frågan om de dejtar.Hon berättar också att de inte har kysst varandra än, han verkade inte vilja, säger Bella med det låga självförtroendet :PHon berättar om hur Edward bara brytt sig om henne,struntat i servitrisen och sen hur han inte bara är en snygg kille, det finns verkligen något bakom den snygga fasaden,han är intressant,smart.Även att hon känner att hon gillar honom mer än vad han gillar henne.Edward väntar på henne efter lektionen och de äter lunch tillsammans. Hon frågar om hans matvanor och undrar vad som skulle hända om han åt vanlig mat. Han visar att han kan äta pizza men för honom smakar det som om Bella skulle äta jord.Han berättar att han störts av att hon sagt att hon gillar honom mer än vad han gillar henne.Hon säger att det måste vara så då hon är så klumpig, varför skulle en så snygg kille gilla henne?
Han påpekar vad alla killar tänkte om henne då den första dagen, plus att hans skulle skada sig själv, så länge hon är säker.Han anser att detta bevisar att han gillar henne mest.Edward frågar om de måste till Seattle denna lördagen. Bella säger att de kan göra ngt annat men att hon måste köra med pickupen för Charlie tror att hon ska till Seattle.Han säger att de ska nånstans med sol, hon ska få se hur han ser ut i solljuset, varför hans familj inte är i skolan när det är bra väder.Han säger att han tycker Bella borde berätta vem hon ska bort med, han försöker skrämma henne med att han kan vara farlig, Charlie bör veta vem han ska skylla på om hon inte kommer hem.De pratar om jagningen, han berättar om att Emmetts favoriter är björnar,därför var de i Goat Rocks. Edwards favorit är pumor.Han chockas av att Bella reagerar så pass lugnt till allt det här.Hon vill se han jaga men han säger nä och att han berättar varför senare.Dom kommer precis i tid till nästa lektion, de glömmer verkligen tiden i varandras sällskap...


Citat:

"Hadn't you noticed, I'm breaking all the rules now"- Edward när Bella är fövånad över att han väntar på henne på morgonen.


 "You need a helthy dose of fear"- Edward förklarar att Bella borde skrämmas rejält för att få ett wake-up call. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards