Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Twilight Kapitel 11: Complications

Av twilightsaga - 17 februari 2009 18:57

Complications

  • Medverkande personer

Bella

Edward

Mr.Banner

Coach Clapp

Mike

Charlie

Jacob

Billy

Jessica

Phil


Under Bella och Edwards första lektion tillsammans på dagen sitter de bredvid varandra. De har armarna i kors och knutna nävar för att inte råka ta på varandra.Efter kemin har Bella idrott,med Mike.De spelar badminton och som vanligt går det inte så bra för Bella då sport inte är en av hennes starka sidor.Tydligen har Jessica berättat för ALLA att Edward och Bella är ett par och Mike visar klart och tydligt att han inte tycker om Edward.När hon möter Edward igen blir hon arg, han berättar att han har lyssnat på hennes samtal med Mike. Men i bilen hem lovar han att inte göra om det och Bella förlåter honom.Han berättar också två saker för henne, 1) Anledningen till att hon inte får se han jaga är att när han jagar tappar han sitt sinne och instinkterna tar vid,hon skulle oturligt nog kunna bli hans byte. 2)Det är hans tur att fråga frågor nästa gång de ses.På fredagen frågar Edward Bella massor av frågor,så fort han får tillfälle till det.Han får veta att hennes favoritfärg är brun då hon saknar det bruna,Forks är så grönt överallt.De tycker om samma musik,Debussy och även moderna band. (Man får i intervjuer med Stephenie Meyer efter böckerna veta att hon menat Linkin Park.)Han frågar vilken hennes favorit ädelsten är och hon måste pinsamt nog säga "topaz" för det är Edwards ögonfärg denna dagen. När han kört hem henne stannar de i hans bil flera timmar och pratar.När det börjat skymma säger han att han bör köra hem,Charlie kommer snart.När han kör iväg kommer en annan bil,Billy och Jacob Black.Bella ser att Edward är irriterad av deras närvaro och hon ser på Billy,av hans uttryck ser hon att han tror på legenderna,att Edward är vampyr.


Citat:"He looks at you like you are something to eat"- Mike om varför han inte gillar Edward


"It's twilight,it's the safest time of the day for us...The easiest time. But also the saddest, in a way, the end of another day,the return of the night.Darkness is so predictable"- Edward om skymningen
 

 
 
Ingen bild

lovisa

17 februari 2009 20:54

bra sammanfattningar! speciellt för oss som mig som inte tycker om att läsa hela böcker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards