Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Mer från chatten!

Av twilightsaga - 24 februari 2009 07:22

Hej!
Här kommer lite mer från chatten!


Vem ni ville vara i Cullenfamiljen

Alice-14/21

Jasper-5/21

Edward-2/21


Det var de tre namn ni nämnde och när jag frågade er så vad det bara de ni svarade :D


Vem ni ville vara i Quileute tribe

Seth-12/21

Leah-1/21

Emily-6/21

Sam-2/21


Vad skulle ni göra i Bellas situation i New Moon?

"Söka upp Alice,jag skulle inte bara kunna sitta och vänta.Jag visste att hon skulle se mina planer och då kunna söka upp mig samtidigt"


"Förmodligen reagera som Bella,först zombie i några månader och sedan försöka leta upp gamla vänner.Men aldrig glömma"


"Jag skulle i situtationen när hon vet var Edward är påväg typ inte säga ngt till ens Jake,bara åka med Alice.Edward är Bellas luft,hennes blod,hennes kropp och hennes hjärta"


Vad skulle ni göra i Bellas situation i Eclipse när Jacob säger att han kan offra sig i fighten,när Bella vet att han vill att hon ska kyssa honom?

"Jag skulle inte kysst honom,hon vet att han har ett liv och skulle inte ta livet av sig"


"Jag skulle kysst honom.Asså det skulle inte betyda ngt för mig ju"


Jag har faktiskt själv en åsikt om detta så här kommer den:

Jag skulle inte ha kysst honom och berättat varför för Jacob efter striden.Jag skulle inte gjort det har jag kommit fram till nu efter många om och men för det sårar bara oss båda så himla mycket mer och det ger han hopp om att det finns en chans,vilket bara sårar honom mer när han inser att det är inte sant.

Han skulle inte ta livet av sig,Bella är inte hela hans liv,det vet hon.


Vad ni tyckte om att skriva från Jacobs perspektiv i Breaking Dawn:

"Bra att veta vad han tänker också"


"Spännande för Edward läser ju hans tankar så man får verkligen veta liksom"


"Han är en viktig karaktär så jag anser att det är ett viktigt moment av boken"


 
 
Julia

Julia

24 februari 2009 18:17

Jag hade helst velat vara Rosalie, hon är ju den som är intressantast, som är svårast att komma åt. Jag tycker att Stephenie Meyer gjorde ett bra jobb när hon skapade henne, hon gör det på ett sätt som får en att vilja veta mer. Det blir lite mer spännande med en syster som är emot att Bella väljer ett vampyrliv.

http://jvhs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards