Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Twilight Kapitel 18:The hunt

Av twilightsaga - 24 februari 2009 18:55

The hunt


  • Medverkande personer

Bella

Edward

Carlisle

Esme

Rosalie

Emmett

Jasper

Alice

Laurent

James

Victoria

Charlie


När de besökande vampyrerna glider igenom skogen beskrivs dom som mer som att de har en mer djurliknande grace. Även fast de bär vanliga kläder så är de barfota och är i en position som säger "alltid redo för fight".Bella tycker att de rör sig kattlikt.

Ledaren Laurent presenterar dom och han presenterar dom andra som James och Victoria,hon har rött hår,som eld. Även om Lauret är den som verkar vara ledare tycker Bella att James verkar vara den som bestämmer ändå.

Som svar till Laurent presenterar Carlisle sin familj,räknar in Bella.Änså länge är samtalet snällt och artigt.

Medans Carlisle och Laurent talar så berättar Carlisle att de har en fast boplats i Forks och Laurent,James och Victorias matvanor har stört Cullens frid. Detta chockerar Laurent men han går med på att besöka Cullenhuset för att inte jaga på området.

Men plöstligt händer allt jättefort.En snabb vind fångar Bellas lukt av hennes hår och blåser den i de besökande vampyrernas håll.Nu märker dom att hon faktiskt är människa.Även om Laurent och Victoria känner doften är det James som reagerar, han går ner i en jagar-position som Edward reagerar på och han "morrar",men inte medvetet.Det skrämmer Bella lite.

Medans Edward och James fightar,utan att röra varandra,mäter varandras styrkor säger Laurent att han inte fattar hur Cullens kan ha en människa där utan att äta henne.Även fast James blir arg går Laurent med på att Bella inte kommer röras av antingen Laurent,James eller Victoria.

Carlisle tar med de besökande tillbaka hem med Jasper,Rosalie och Esme.

Edward,Alice och Emmett tar med Bella till jeepen.

När dom väl är i jeepen kör Edward hiskelit fort och börjar köra ut från forks.Han är rosenrasande och ignorerar Bellas krav att han ska köra hem henne. Emmett får hålla fast Bella från att ta av sina bälten.

Bella är rädd för vad Charlie kommer göra om hon inte kommer hem och Cullens har lämnat stan. När Alice går över till Bellas sida,att de bör köra hem henne fort berättar Edward varför de inte kan göra det.James är en spårare och kan finna Bellas doft hos Charlie. När Bella hör detta blir hon rädd för sin pappas skull. Edward stannar bilen men vill inte återvända till Forks,även om Alice säger emot honom och Emmett säger att James inte är nån match för Forks vampyrer,Cullens.

Edward är orolig att om de återvänder måste de döda James och förmodligen även de andra i hans flock.Men Alice avbryter honom och säger att det finns ett annat alternativ.Hon berättar inte varför men vad det än var tappar Edward sitt temprament.Emmett och Bella chockas av det men Alice förstår reaktionen,ingen vet vad det är förutom de två.

Bella kommer med förslaget att hon ska säga till Charlie att hon ska lämna Forks för Phoenix och sen ska de leda James ifrån Forks.

Edward går tillslut med på det men han vill följa med Bella.Alice säger att det är en dum idé då Bella borde åka med henne och Emmett.Bella säger att Edward inte bör följa med henne då Charlie kommer bli misstänksam för hennes försvinnande och James kommer komma på att Edward och Bella är ett par.

Tillslut går Edward med på detta,det bestäms att Bella åker med Jasper och Alice.Edward stannar i Forks några dagar så Charlie inte blir misstänksam och James kommer inte ledas till Charlie.När Edward är säker på att James inte kommer jaga i Forks möter Edward Bella i Phoenix,på ett ställe Bella hittat med Alice och Jasper,alltså inte hemma hos Bellas mamma.

Emmett tycker det är en fantastisk idé då han och Edward kan göra sig av med James under tiden,något som lockar Emmett.

Medans de kör tillbaka säger Edward att vad som än händer henne nu,är hennes fel,hon måste vara försiktig när han inte är där med henne.Edward har uttryckt sin oro för att Jasper och Alice är i närheten av Bella utan honom men Alice påminner Edward om hur duktig Jasper varit och som svar på hans tvivel på henne svarar hon med ett litet morrande.

Kapitlet slutar med att Edward ber Alice att hålla sina tankar för sig själv.


Citat:

"He's a tracker Alice! Didn't you see that,he's a tracker!"- Edward om James


"Once he commits to a hunt, he's unshakeable. We'd have to kill him"- Edward om James


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards