Alla inlägg under februari 2009

Av twilightsaga - 15 februari 2009 09:53

Robert Pattinson ville hälsa till en "special someone" på Valentines day och här kommer videon :)
Glöm inte att bläddra ner på sidan för att se Twilightparodi och läsa intervju med Ashley Greene!

Ciao!

Av twilightsaga - 15 februari 2009 09:41

Hej :)
Ni vet ju att det görs många parodier på Twilight men här var en väldigt underlig en.Den är riktigt bra gjord med skådespelarna men det kommer konstiga roliga twistar hela tiden.

Förvänta er ett dansnummer till Katy Perrys "Hot'n'cold tillexempel"


Glöm inte att maila till: Twilightsagan@hotmail.com om ni vill ha ett nyhetsbrev varje kväll!


Kram<3

Av twilightsaga - 15 februari 2009 09:02

God morgon mina fantastiska läsare!
Vill säga att det är superkul att så många prenumenerar på nyhetsbrevet nu :)

I nyhetsbrevet kommer jag även att berätta om dagen jag haft och lite så.

Men här kommer ännu en intervju med Ashley Greene,det är en two-part så den blir väldigt lång men det var många Ashley-fans som hörde av sig sist och var superglada över att jag hittat en intervju med henne,det är från Chicago mässan och det är ännu en gång fans som ställer frågorna!

Så ladies and gentlemen...Ashley Greene.


Vem gillade du mest att jobba med på set?

-Asså det går inte att säga.Allt bringar så mycket lycka och omtänksamhet så jag kan inte avgöra det.Sen eftersom jag och Kellan varit kompisar så pass länge så var det lättast att jobba med honom.


Vad ser du mest fram emot i Eclipse?

-Eclipse,aha vi har hoppat framåt i tiden (skratt),jag tror inte jag kan svara eftersom jag inte har sett manuset än och är inte säker på vad som är med i filmen,men jag vet att det kommer bli jättebra!

Det ska bli kul att få fortsätta köra porschen såklart! :) Alla mina killkompisar är jätte avundsjuka och när jag berättade för dom att jag behövde hjälp med den så var dom där på två sekunder! (skratt)


Vad ser du mest fram emot i New Moon?
-Gud,jag älskar hela manuset men jag måste ju säga porschen och allt i Italien,när dom skrev Italien-delen,gud dom har verkligen fångat känslan!


Jag läste att Alice och Rosalie skulle vara med i balscenen i slutet av filmen(Twilight) men det var dom inte,var det nån speciell anledning?

-Ja vi skulle varit med men schemat var så himla hektiskt,det var det sista vi spelade in så vi kunde inte dra ut på den mer.


Vad gör du på fritiden?

-Ja jag jobbar mest,men annars så träffar jag mina bästa vänner väldigt mycket,shoppar när jag har tid och jag kollar inte så mycket på tv,försöker bara hinna ikapp i mina favorit-serier.


Vad visste du om Twilight innan du gjorde en audition?

-Jag visste inte nånting om det innan min manager berättade om den för mig.Då trodde dom att det endast skulle bli en liten film,gå på bio släppas på dvd,som en vanlig film,inte visste dom att det skulle bli såhär stort!


Hur förberedde du dig för rollen som Alice?

-Jag köpte boken innan min audition och läste den på en dag och sen gjorde jag min audition.Sen har jag läst tvåan nu och håller på med trean.Jag måste bara säga att jag verkligen känner Alice nu!

När jag läst ettan visste jag att detta skulle bli en stor succé!


Hur gick din audition?
-Egentligen gjorde jag en audition som Bella först,men de tyckte att jag skulle vara perfekt som Alice.


Kan du säga något som Breaking Dawn som film,har dom pratat om det med er?

-Vi har inte fått några detaljer alls men jag vet att dom snackat lite fram och tillbaka,inga beslut,men det har definitivt snackats om det.

Jag tror att det kommer bero på New Moon,går den bra kommer de förmodligen att fortsätta filma,och med den kvaliten på film är det svårt att misslyckas (Skratt)!


I Twilight filmen visades det inte att Bella och Alice kommer väldigt nära varandra och i New Moon är ju den vänskapen väldigt viktig.Har dom tagit tid till att utveckla den vänskapen i New Moon?

-Jag får inte prata så mycket om manuset.Men jag kan säga att jag tror att alla kommer bli väldigt glada över det.Det är väldigt bra skrivet,väldigt passisonerat,väldigt mycket känslor som kommer fram.Du kommer lära känna karaktärerna.

Ni kommer få se utvecklingen av Bellas och Alices vänskap,dom har fångat det jättebra!


Är det fler vänskapsband som visas?

-Ja Jacob och Bella vet ni ju redan (fniss) men sen även Edward och Alices syskonband kommer fram väldigt tydligt.


Vad tycker du om den nya regissören,saknar du Catherine?

-Ehm,det ska blir riktigt roligt att jobba med Chris Weitz!! Vi hade så kul med Catherine,hon är en underbar människa men jag tror att det är bra att få ett nytt perspektiv på New Moon då man faktiskt måste se den från ett nytt perspektiv.


Hur var det att bära kontaktlinser?

-Obehagligt! Eller jag kan väl säga såhär,jag som inte bär kontaktlinser tyckte det eftersom jag inte är van. 


Hur var det att jobba med Kristen Stewart och Robert Pattinson?
-Åh Gud,helt hemskt!!!!!!!!,hahaha nä jag bara skoja (Skratt) Det var jättebra,som jag sagt tidigare så bringar alla sin egen personlighet till set och det är det som gör dom alla så underbara!

Jag är helt förundrad över Kristen,hon är så professionell,en perfektionist verkligen och jätteduktig.Och Rob,han är så rolig,han är verkligen naturligt rolig,han får oss alla att skratta och ändå tycker han inte själv att han är rolig! 


Vem tycker det är roligast att göra "Practial jokes" runt om på set?

-Utan tvekan Edi! Han busringde till både Kellan och Jackson och det var så himla roligt! (skratt)


Vem är din favoritdesigner?

-Jimmy Cho! Jag älskar deras skor,dom är aldrig bekväma men GUD vad snygga dom är!


Är du spänd inför de kommande filmerna i Twilightserien?

-Jättespänd,det ska bli kul att läsa de nya manusen och få fortsätta leva rollen som Alice.







Av twilightsaga - 14 februari 2009 21:30

Port Angeles

  • Medverkande personer:

Bella                                  

Jessica

Angela                            

Edward

Restaurang värdinna          

Servitris Amber

Charlie                            

Mike

Eric                                

Tyler

Lauren                            

Reneé

Carlisle                              

Esme

Emmett                            

Rosalie

Jasper                              

Alice

Kvinnan i bokaffären


Bella,Jessica och Angela kommer fram till Port Angeles.Under bilfärden dit får Bella reda på varför Lauren inte gillar henne.Tydligen sprider Tyler rykten om att han tar Bella till balen och Lauren gillar Tyler.Bella frågar Angela om det är vanligt att Cullens försvinner från skolan i bra väder och Angela berättar att dom är och campar med sina föräldrar när det är varmt och skönt väder.När de handlat färdigt kläderna till balen går Bella mot en bokaffär och Jessica och Angela mot bilen för att lämna sina påsar.Bella går vilse när hon letar efter butiken och en grupp män omringar henne.Hon planerar att bara släppa sin handväska men förstår att de är ute efter mer.Istället för att springa från männen vilket hon inser är onödigt då de kommer att komma ifatt henne försöker hon tänka igenom de självförsvarsknep hon lärt sig.Innan hon behöver använda dom kommer en bil hon känner igen runt hörnet,Edwards bil.Han svänger snabbt in bredvid henne och beordrar henne att gå in i bilen vilket hon gör utan tvekan!Bella märker att när de kör därifrån kan han inte kontrollera sin ilska och försöker distrahera honom.När Bella berättar om vad Taylor säger blir inte Edward förvånad vilket förvånar Bella då Edward egentligen inte ska kunna ha hört detta tidigare..Bella säger plötsligt att Angela och Jessica kommer oroa sig över henne och ber honom köra henne till restaurangen de skulle mötas på.På restaurangen har tjejerna redan ätit och Edward säger att han bjuder Bella på middag.Jessica och Angela kör hem när Edward lovat att köra Bella hem efter hon fått mat i sig.Bella konfronterar inne på restaurangen hur Edward "dazzles" folk och han fråga om det är samma med henne och hon måste generat säga ja då hon är en usel lögnare.När Bella inser att hon glömt sin jacka i Jessicas bil får hon låna Edwards jacka.Den är ganska kall men luktar helt underbart!Bellas teorier om vad Edward är kommer på tal igen.Hon säger att hon har en teori om hans ögon.Är dom ljusa är han på bra humör,är dom svarta är han ilsken och rasande.Bella frågar massa frågor som varför han var i Port Angeles men det vill han inte svara på men hon får reda på att han kan läsa tankar,allas utom hennes.Hon försöker få reda på hur han visste var hon var och för att lugna honom försöker hon lägga sin handflata på hans.Den är iskall.Edward berättar tillslut att han följt efter henne då han verkligen vill hålla henne levande.Detta får henne att känna sig väl till mods.När Bella väl äter förklarar Edward att han hittade henne genom först Jessicas hjärna och sen folk runt omkring.Tillslut hade han sett hennes ansikte i en av männens hjärna och körde dit.När de går ut mot bilen igen säger Edward att nu är det dags för Bella att berätta om sin teori som hon lovat när han berättade endel av honom...


Citat:"Usually you're in a better mood when your eyes are so light...You're always crabbier when your eyes are black"- Bella Swans teori om Edwards ögon


"His skin was cold and hard..like stone"-Bella Swan om Edwards hud


"I was strangly anxious"- Edward Cullen när han först inte kunde hitta Bella i Port Angeles


Glöm inte: Vill du ha ett nyhetsbrev varje kväll? Skicka ett mail till:
twilightsagan@hotmail.com

Happy Valentines day!

Kram<33

Av twilightsaga - 14 februari 2009 11:51

Här kommer ytterligare ett collage med Bella och Edward.Glöm inte att rulla ner och kolla in och kommentera de inlägg du missat :)
Full size: http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=1463231
Maila till twilightsagan@hotmail.com och få varje kväll ett "nyhetsbrev" om vad  dagens inlägg heter och en summering av dagen

Hoppas de prenumenanter jag har nu är nöjda :)
Kram

Av twilightsaga - 14 februari 2009 10:47

Hej :)
Jag har gjort ett collage på ett kärleksbrev som Edward kunde ha skrivit till Bella.Vad tycker du?

Full size- http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=1463076


Kram<3

Av twilightsaga - 14 februari 2009 10:21

Hej :)
HAPPY VALENTINES DAY<33

Dagen till ära har jag gjort tre collage som man skulle kunna kalla lite previews till de kommande filmerna New Moon,Eclipse och Breaking Dawn.

Kolla dom här:


New Moon- http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=1459634


Eclipse- http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=1462936


Breaking Dawn-

http://www.scrapblog.com/viewer/vw_full.aspx?sbid=1462994


Kommentera när du kollat för jag vill gärna veta vad du tycker :)
Bara för att det blev så många inlägg igår så tycker jag att du bör rulla ner på sidan så du inte missar något.

Tycker att du ska skicka din mailadress till: twilightsagan@hotmail.com så du varje kväll får ett mail om vad inläggen jag gjort heter och en snabb sumering av dagen.

Hoppas de som redan är "prenumenanter" av detta mail är nöjda :)
Kram<3

Av twilightsaga - 14 februari 2009 08:45

God morgon allihopa!
Hoppas ni har sovit gott :) Det har iallfall jag gjort!


Så när jag vaknade kollade jag runt på lite amerikanska hemsidor där jag tidigare hittat Twilight-stuff och så...

Då hittar jag den ultimata glädjehöjaren. På E! säger dom som svar på frågan "Kommer där att vara något Twilightrelaterat på årets Oscarsgala?"


"I Promise you,there will be a presence",Laurence Mark first time producer of this year's Academy Awards (=Oscars galan). "You'll see,I promise there is and in more than one ocasion."


Så,Twilight kommer alltid att vara med i Oscarsgalan om det så är en filmsnutt,ett pris eller en i casten som ska presentera ett pris. Det har ju ryktats att Kristen Stewart kan presentera så vi får väl se.Men nu behöver vi inte oroa oss för att Twilight inte är med :)

Kram<3 

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards