Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

New Moon Kapitel 1: Party

Av twilightsaga - 3 mars 2009 18:47

Party


  • Medverkande personer

Bella

Edward

Alice

Charlie

Carlisle

Esme

Rosalie

Jasper

Emmett

Aro

Caius

Marcus

james

Mrs.Newton

Mr.Berty

Renee

Mike

Jessica

Angela

ben

Eric

Connor

Tyler

Lauren


Det börjar i Bellas dröm,hon är säker på att hon drömmer för solen lyser för starkt för att det ska vara Forks.Helt plöstligt kollar hon rätt in i ögonen på hennes mormor Marie som dog för sex år sen.

Plöstligt kommer Edward in i bilden.Bella blir nervös när hon ser att han kommer gå igenom solljuset framför hennes mormor som är ovetande om Bellas vampyr-pojkvän.Hon försöker tyst varna honom men han fortsätter gå mot dom.Tillslut kommer han fram till dom och han "ler så vackert att det känns som mitt hjärta skulle svälla och explodera av lycka" (-Bella)

Han lägger armen om Bellas armar och Bella kollar tillbaka mot sin mormor,förväntande ett skräckslaget uttryck men hon ser bara ett leende.Men då ser Bella Edward luta sig fram och kyssa henne och han viskar grattis, detta ser hon i en spegel.

Bella vaknar och intalar sig att det var en dröm, allt förutom att hon faktiskt fyller år,18 år,ett år äldre än Edward.Hon oroar sig över detta ända tills hon ser Edward.Men direkt efter hennes lycka över Edward påminner Alice henne om att hon fyller år.Alice har tillochmed fått Mrs.Newton att ge Bella en arbetsfri kväll så hon kan komma hem till Cullens.

I slutet av dan åker Edward med Bella hem,berättar hur dålig Bellas radiomottagning i bilen är.De går in i Bellas hus för att se Romeo och Juliet.

Det var under filmen som Edward avslöjar att det egentligen är lite orättvist hur människor kan ta livet av dig.Han berättar att under jakten på James funderade han över vad han skulle göra utan Bella,om han skulle försöka avsluta sitt liv.Han planerade att åka till Italien och provocera Volturi till att göra det.

Bella hatar att Edward ens tänkt så,hon försöker tvinga honom att aldrig ens tänka tanken,men han står fast vid att han inte tänker leva utan henne,och därför skulle det vara enda utvägen.

När Charlie kommer hem frågar Edward om han får ta med Bella hem för att fira henne med hans familj.Charlie accepterar detta så Edward och Bella åker.

Påvägen berättar Edward att Emmett och Rosalie kommit hem från Afrika och hela familjen är där för att fira henne.

Edward frågar vad hon vill ha i födelsedagspresent och hon säger att han vet,det vet han,förvandlingen.Men han säger att det inte ska bli hennes sista födelsedag.

Dom välkomnas av Edwards hela familj och Bella ser att Alice gått .över styr.Hela huset är festfixat och på bordet står en rosa tårta och massa presenter.

Bella öppnar den första presenten,en tom låda.Jasper förklarar att det är en stereo till hennes bil som Emmett är ute och installerar.

Dom ger henne den andra presenten,från Edward och Alice.Men hon skär sig på pappret.Nu händer allt på samma gång.

Edward skriker NO! och slänger sig över Bella.Dom landar i högen med glastallrikar som står bredvid tårtan.Jasper slår hårt i Edward i hans ovilliga försök efter Bella.

Emmett som kommit in rycker åt sig Jasper och håller honom i ett hårt grepp.

När Jasper kommit ut därifrån ser Bella att stora glasbitar skurit i hennes arm och jättemycket blod kommer ut...


Citat:

"Dazed and disoriented, I looked up from the bright red blood pulsing out of my arm – into the fevered eyes of six suddenly ravenous vampires"-Bella efter Jaspers ovilliga attack

 

"Well, I wasn’t going to live without you"-Edward till Bella


 
 
annis

annis

3 mars 2009 21:42

Allt var så perfekt, men så lilla klumpiga Bella :P
Stackars Jasper ...

kram

http://www.absolutanniis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards