Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

New Moon Kapitel 2:Stitches

Av twilightsaga - 4 mars 2009 20:04

Stitches

  • Medverkande personer

Bella

Edward

Carlisle

Emmett

Rosalie

Jasper

Esme

Alice

Charlie

Reneé

Elizabeth&Edward SR. Mason

Mike

Jessica

Angela


Efter attacken tar Rosalie och Emmett med Jasper ut och Esme följer efter.Alice,Edward och Carlisle stannar med Bella,Carlisle börajr undersöka Bellas arm och börjar behandla såret.

Bella frågar Edward om han inte behöver lämna rummet,om hans törst bränner men han vill inte gå.Carlisle föreslår då att Edward ska hitta Jasper,prata med honom.
Bella kollar på när Carlisle behandlar armen,och även Alice går ut från rummet.

Carlisle och Bella pratar om Carlisle's jobb och varför han kan stå emot blodlukten.Han berättar att det är år av träning och att han inte alls längre märker doften.

De fortsätter prata medans Carlisle tar ut alla glasskärvor och syr ihop såret.Han pratar mer om sitt jobb men även om sin pappa och sin uppväxt.

Carlisle säger att Bella är den enda som håller med honom om hans teorier om vad som händer med kroppen när man blir vampyr.Carlisle förklarar då varför Edward inte vill förvandla henne,därför att Edward tror att han kommer ta hennes själ.

Carlisle berättar då hur han förvandlade Edward.Det var Edwards mamma som övertalade honom.Hon hade sagt att Carlisle skulle rädda honom på vilket sätt som än skulle krävas.Edwards mamma dog kort där efter.Det var då Carlisle tog med Edward ner till dödsavdelningen och förvandlade honom,han var så sjukt nämligen. Carlisle erbjuder sig sen att köra Bella hem men Edward gör det.Hon får låna kläder av Alice och ber Alice säga till Jasper att hon(Bella) inte är arg.

Alice ger Bella presenterna och Bellas kamera när de går ut.De pratar inte så mycket men sen ber Bella om ursäkt för vad som hänt,hon känner att det är hennes fel.Edward känner att det är hans fel,det skulle aldrig hänt med ex.Mike och Jessica.

När Bella kommer hem frågar Charlie vad som hänt med armen,hon säger att hon ramlat.

När hon kommer ut från toan efter samtalet med Charlie ligger Edward i hennes säng.Hon börjar öppna presenter,hon blir överlycklig när hon får biljetter till Jacksonville för både Edward och henne.Hon får även en CD av dward med musik han komponerat själv.

Edward ger henne smärtstillande och hummar till hennes lullaby som spelas i CDspelaren.Bella ber honom kyssa henne,för det är hennes födelsedag,vilket visar att hon egentligen inte vill att han ska strunta i den.

Han stoppar inte när det börjar gå för långt men när han stoppar ber han om ursäkt för det.Hon säger att det inte gör något.

Bella håller på att somna när hon inser att kyssen liknar den när han var tvungen att lämna henne när James var efter henne...


Citat:

"You don’t need to be a hero"-Bella till Edward när han inte vill lämna rummet efter "attacken"


"Which is tempting you more, my body or my blood"-Bella till Edward efter kyssen


 
 
annis

annis

4 mars 2009 21:16

aww, edward

http://www.absolutanniis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards