Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

New Moon Kapitel 5:Cheater

Av twilightsaga - 7 mars 2009 19:36

Cheater

  • Medverkande personer

Bella

Mike

Vandrare 1

Vandrare 2

Deputy Steve

Charlie

(Edward)
Ben

the Markses

John

Embry


Man kastas in i Bellas arbetsdag med Mike.De vandrare som är i butiken berättar om en stor hemsk svart björn som en av dom säger sig ha sett.

När Bella ska hem får hon springa till bilen för att inte bli dyngsur.Man får veta om hennes mardröm om Edwards försvinnande hon haft varje natt.Hon beskriver den som "nothing".Som att hon söker och söker men har inget att söka efter,inget att finna.Som om det aldrig funnits något,men ändå en smärta som inte vill försvinna.

När hon kommer ihåg vad Edward sa: "It will be as if I'd never existed" måste hon stanna bilen för det hemsk minnet.Hon lovade honom at tinte göra något oansvarsfullt eller dumt.Hon kommer på den svåra utmaningen att faktiskt göra något oansvarigt i Forks...Men att hon verkligen vill,för att höra hans röst.

När hon tänker köra igen ser hon en skylt som passar perfekt inför hennes nya mål."For sale" och framför står två rostiga motorcyklar.Detta bör vara det mest oansvariga hon kan hitta... She instantly realizes that this is probably the most reckless thing she could do.

"Oansvarigt och dumt" ja det var Charlies favoritord om motorcyklar.Hon går fram till familjen Markses hus och knackar på.Den yngsta av bröderna Markses öppnar och hon frågar om motorcyklarna.Han hjälper henne att lasta på dom på hennes chevys flak. 

Han frågar vad hon ska göra med dom.Hon säger att hon ska ta med dom till Dowlings repair shop men han säger att dom kommer ta mer pengar än vad motorcyklarna egentligen kostar.Då kommer Bella på att hon kan ta med dom till Jacob.Hon ringer Charlie och ber om vägvisning till Billy och Jacobs hus.Charlie som trott att något var fel när hon ringde blir lättad.

Jacob möter henne utanför och när han ler kommer hon ihåg hur bra vän han egentligen är.

Dom snackar om allt möjligt och Bella har märkt att Jacob börjat växa drastiskt. 

Bella hälsar på Billy och nekar till middagsinbjudan men säger att hon kommer tillbaka flera gånger och stannar gärna då.

Bella och Jacob går ut till Jacobs garage.

Han berättar om sin film som han nästan är klar med,Billy ska bara köpa den sista delen till honom.

Bella bytar ämne,till motorcyklarna.Jacob gillar ideén att fixa till dom.

Han lovar att hålla hemligheten om motorcyklarna för både Billy och därmed Charlie.Bella säger att hon kan betala delarna vilket Jacob tillslut motvilligt går med på...


Citat:

"My nightmare probably wouldn’t even frighten someone else. Nothing jumped out and screamed, “Boo!” There were no zombies, no ghosts, no psychopaths. There was nothing, really. Only nothing. Just the endless maze of moss covered trees..."-Bella om sina mardrömmar


"I was strangely comfortable here. It was familiar, but only distantly. There were no painful reminders of the recent past"-Bella när hon ser Jacob och Billys hus ännu en gång.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards