Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

New Moon Kapitel 10: The meadow

Av twilightsaga - 12 mars 2009 18:57

The meadow

  • Medverkande personer

Bella

Billy

Charlie

Harry

Laurent

Jacob

Jessica

(Edward)

Victoria


Bella väntar på Jacobs samtal men han ringer inte så hon ringer istället.Den första gången hon ringer svara Billy och säger att dom träffat en doktor men hon tror inte honom.Hon försöker nå honom de kommande två dagarna men då är det ingen som svarar.

Hon ignorerar att Jacob bad henne ringa innan hon kom först men hon åker dit ändå och ser att huset är tomt.Hon gissar att dom är på sjukhuset och att Jacob verkligen är sjuk.

Hon svänger in om sjukhuset men varken Billy eller Jacob har varit där.Så fort Charlie kommer hem ber hon honom ringa Harry.Charlie får veta att Harry själv haft hjärtproblem och varit på sjukhuset och att det tydligen varit fel på telefonlinjerna i La Push.Billy tog med Jacob till läkaren i La Push, tydligen har han körtelfeber.

Charlie är orolig för harry och Bella går och söker på körtelfeber men ingen av symptomen matchar Jacobs. 

Bella är misstänksam mot Billy men vet inte varför.Hon är besviken när hon läser att körtelfeber kan hålla sig kvar i en månad och eftersom sjukdomen inte verkar smittande om man inte kysser varandra eller liknande bestämmer hon sig för att vänta åtminstone en vecka,hon vill inte vara för pushig.

Efter en vecka utan Jake har hennes drömmar börjat komma tillbaka,även smärtorna i bröstkorgen,värre än innan.På lördagmorgon ringer hon Jacob.Billy svarar och säger att Jacob är med en kompis,att det inte var körtelfever han hade.När Bella lägger på känner hon sig sårad,men tror att Jacob tillslut bestämt att hålla sig borta från henne,för hans känslor.

Innan Charlie åker och fiskar ber han henne att stanna borta från skogen då han är orolig eftersom några vandrare försvunnit efter björnattacker.Men när han åkt bestämmer hon att hon inte kan spendera dagen hemma,ensam,hon ska leta upp ängen.

Efter att ha vandrat länge,sorgsen,går hon rätt in på ängen.Men hon blir besviken när hon inte känner samma magi där som när Edward var med.Hon är nästan glad att Jacob inte är med,hon hade inte kunnat förklara varför hennes knän nu viker sig och hela hon faller ihop.

När hon tänker gå därifrån ser hon något mellan träden,hon tror,hoppas,att det är Edward men sen känner hon igen Laurent.Hon blir konstigt nog glad att se honom för hon tror att han förändrats nu när hon bor hos de snälla vampyrerna i Alaska.

Laurent berättar om Alaska men att när han kom till Forks såg han att Cullens hus var tomt,Bella inser nu vilken fara hon är i när hon ser att hans diet inte förändrats,då hans ögon är skinande röda. 

Bella hör Edwards röst,den säger att hon ska ljuga,bara hitta på något så hon kan fly.Hon försöker skrämma honom med att Edward kommer att komma efter honom,men Laurent ser rätt igenom henne.Han säger att han gillade både Irina och Tanya i Alaska men han kunde inte byta diet.

Laurent avslöjar att han gör Victoria en tjänst när han är här.Han berättar att Victoria är ute efter hämnd.Han säger att även om han inte gillar Victorias logik att döda en människa så är han törstig och han säger att om Bella låter honom döda henne kommer det inte bli lika smärtsamt som om Victoria hittar henne.Laurent reveals that he is here as a favor to Victoria.Edwards röst säger nu till Bella att be Laurent,att be på sina bara knän.Men innan Laurent kastar sig på henne kommer 5 vargar utspringande från skogen och jagar iväg Laurent.

Bella förstår inte hur vargarna kunde skrämma iväg Laurent men hon tänker inte länge,hon flyr från ängen,ut genom skogen.Hon kommer hem,skakad av sin nära-döden upplevelse.

När Charlie ser henne förstår han att något är fel.Hon säger at hon vandrade och såg "björnen" men det var inte en björn utan fem enorma vargar.

När Bella reflekterar på dagen är hon skräckslagen att Victoria kommer hitta henne.Hon hoppas att vargarna på något sätt fick tag på laurent och tog död på honom.


Citat:

"Lie" the beautiful velvet voice whispered anxiously from my memory. 

-Edwards röst till Bella i hennes huvud


He smiled at me conspiratorially. "Sometimes I cheat."  

-Laurent om hans diet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards