Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

New Moon Kapitel 20:Volterra

Av twilightsaga - 25 mars 2009 16:53

Volterra

  • Medverkande personer

Bella

Edward

Alice

Demitri

Felix

Jane


Alice och Bella tävlar mot tiden för att rädda Edward, kör genom de vindlande, trånga gatorna i Volterra. Alice berättar för Bella vad de måste göra för att nå "Palazzo dei Priori" eller "klocktornet". Hon förklarar att Edward väntar i en gränd, redo att gå in i det solljus. På sin väg in får Alice muta en vakt för att komma in i staden.De åker genom de smala vägarna tills de når den punkt där Bella måste ta det till fots.
Bella springer från bilen, skjuter sig förbi folkmassan. När klocktornet börjar klämta, börjar Bella skrika Edward namn i det lilla hopp att han kommer att höra henne och se att hon lever. Hon driver igenom flera människor, hon ser då Edward och skriker åt honom att titta på henne. Han hör inte henne, så Bella kastar på honom, slänger henne själv mot hans kropp. Edward har svårigheter att tro att hon är vid liv och frågar om de båda är  döda.
När Bella övertygar Edward att de båda fortfarande lever, säger hon att de måste köra innan Volturi kommer. Varningen kom inte tillräckligt snabbt och Edward och Bella är snart sedda av två mörka figurer. Edward försöker tala om för dem att deras tjänster inte behövs längre, men de hävdar att Edward och Bella ska följa dem. Edward vill att de ska låta Bella gå, men återigen, Felix säger att Aro har begärt att de båda kommer med. Edward försökte kämpa för Bellas frihet, men Jane anländer.Eftersom de följer Volturi, förklarar Alice för Edward att hon hade gjort ett misstag med hur hon tolkat visionen om Bella klipphopp. Edward håller sin arm runt Bella, skyddar henne. När de anländer till en liten rinna på gatan, glider Alice ner först och väntar på Bella. Edward hjälper Bella ner och Alice fångar henne. Edward ansluter sig till dom och lägger armen runt Bella.Han smeker hennes rygg och håller henne nära. 
Den mörka tunneln går nedåt. De leds djupare och djupare i ett kallt, fuktigt område. Det finns ett galler i slutet av tjocka järnstänger. På andra sidan är ett rum med en liten, tung dörr. De går in och Edward håller hårt om Bella.


Citat:

"Death, that hath sucked the honey of thy breath, hath had no power yet upon thy beauty"

-Edward citerar Romeo


"I don’t think I will be requiring your services today.  I would appreciate it very much, however, if you would send my thanks to your masters"

-Edward till guarden

 
 
Ingen bild

jessica

25 mars 2009 18:25

Jag måste bara få säga en sak, jag älskar verkligen den här bloggen!:) Det är jätteroligt att få läsa nytt om alla från twilight. Jag kollar bloggen flera gånger varje dag, och allra bäst är det när ni skrivit massor av inlägg varje dag:) Fortsätt på samma sätt så gör ni många twilight saga fans glada!=) Gillar särskilt inläggen från inspelningar, och olika videoklipp:) Tack för att ni skriver en bra blogg!=)

 
Ingen bild

m.

25 mars 2009 21:18

Jag älskar verkligen din blogg, följer den redan på bloglovin' ett stort plus är sammanfattningarna om varje kapitel :) Men det är en sak jag "saknar" lite. Du vet där uppe på bannern där det står "yes you are exactly my brand of heroin", jag gillade den förra mer, den med alla boktitlar typ. Lite onödigt men ville bara påpeka det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards