Alla inlägg den 6 april 2009

Av twilightsaga - 6 april 2009 20:10

Hej Moa!

Jag vill gärna inte skriva ut det på bloggen såhär.Men oroa er inte,det är inte allvarligt så,bara upprörande,jag lovar att bloggen kommer hållas i bra skick on the side ;)


Kram<3

Av twilightsaga - 6 april 2009 19:18

Dagens citat 6 april 2009

"About three things I was absolutely positive. First, Edward was a vampire. Second, there was part of him — and I didn’t know how potent that part might be — that thirsted for my blood. And third, I was unconditionally and irrevocably in love with him"-Bella Swan

Av twilightsaga - 6 april 2009 19:16

Hejhej!
Förlåt att det inte blivit många inlägg idag,men jag har varit borta hela dagen,jag har träffat en av mina bästa vänner,så jag har ätit middag och så har jag bloggat i princip :P


Men imorgon ska jag försöka blogga så mycket jag kan,det har hänt en sak som skakat mig lite,oroa er inte,inget allvarligt :D

Men jag ska allt sätta mig här och låta fingrarna glöda lite över tagnentbordet (Stavas det så:P??)


Kul att ni blivit ännu fler prenumenanter!
Helt underbart att så många är intresserade :)



PS:Bild gjord av mig ;)

Kramkram<33

Av twilightsaga - 6 april 2009 19:03

Switzerland

  • Medverkande personer

Jacob

Bella

Edward

Alice

Charlie

Angela

Ben

Rosalie

Jasper

Emmett

Esme


Bella lämnar La Push med en känsla att det var rätt att besöka Jacob. Plötsligt,visar sig en silvrig volvo i hennes backspegeln. Bella undviker att möta Edwards ögon och kör in till Angela hus. Edward kör bara förbi henne. Bella hjälper Angela med att skriva sina examen-inbjudningar och Angela kan känna att något är fel. När hon frågar Bella förklarar Bella att Edward anser att Jacob är farlig och tycker inte att Bella bör vara runt honom.Angela anser att Edward bara är avundsjuk. Konversationen visar att flickorna är förberedda för college.. Angela är besviken för att Bella sannolikt kommer att vara i Alaska, och Bella känner en våg av sorg när hon vet att hon inte kommer att kunna hålla kontakten.
Bella återvänder hem och försöker att undvika att gå till hennes rum. Slutligen tar hon mod till sig att gå in där. Han väntar vid det öppna fönstret på henne. Bella försöker förminska situationen, men Edward är rasande. Han berättar för Bella att han nästan passerat gränsen för att leta efter henne. Bella frågar Edward om han är svartsjuk och han insisterar på att det bara är ren ilska över hennes säkerhet. Edward beordrar Bella att hon inte kan åka tillbaka till La Push. Bella säger då att hon är neutral,hon är Schweiz.. Hon vägrar att fastna i striden mellan mytiska varelser.
Edward måste åka och jaga i helgen och planerar att lämna Forks till helgen. Bella inser detta som en möjlighet att besöka med Jacob och ringer för att tala om det för honom. När hon lämnar arbetet på torsdag kväll hämtas Bella av Alice. Först är inte Bella misstänksam men sedan inser hon att Alice kidnappar henne tills Edward kommer tillbaka. Edward belönar Alice för att titta efter Bella genom att ge henne den gula Porschen från Italien. Rasande, ringer Bella Jacob och berättar för honom att hon inte kan komma på lördag, och han är mycket upprörd. Han blir arg när Bella meddelar honom att hon hålls som "gisslan", trots att hon vet att det är för hennes egen säkerhet. Jacob vill omedelbart rädda henne. Bella säger god natt till Jacob och kräver att lämna Edward ett meddelande. Alice visar Bella Edwards rum,och till Bellas förvåning, står där en stor säng. Bella vägrar att sova på den och istället sover hon på soffan. Rosalie frågar Bella om hon får lov att tala med henne en stund.


Citat:"I am a neutral country.  I am Switzerland.  I refuse to be affected by territorial disputes between mythical creatures."

-Bella Swan


"You are in trouble. Enormous trouble.  Angry grizzly bears are going to look tame next to what is waiting for you at home"

-Bella Swan

Av twilightsaga - 6 april 2009 19:03

Hejsan!
Här kommer en fråga till Kellan.
Jag har översatt den,vill du använda min översättning,länka till bloggen!


Har du haft nått galet möte med ett fan än?

Kellan:" Det kan vara totalt galet att vara Emmett och att vara en del av ett sånt stort projekt som Twilight,speciellt fansen.När vi var i Oregon,fanns där fans runt våra hotellrum,många runt mitt tillochmed!Jag kommer ihåg när vi allihop skulle ut och äta,då när jag kom ut ur duschen knackade det på dörren och dom skrek in "Emmett, we’re your fans," så jag kastade på mig kläder så snabbt jag kunde och utanför stod två jättetrevliga tjejer som hade med korgar med godis och liknande till oss allihop.Dom bodde i rummet mittemot mig."


Men våran Kellan har inte tagit sitt kändiskap upp över öronen.Han säger

"I think it’s awesome when girl fans come up and talk to me"


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 6 april 2009 18:53

Hejhej!
Breaking Dawn har vunnit ett pris!
Nämligen,på galan Galaxy British Book Award 2009 (klickbar länk)

Den vann priset "WHSmith Children’s Book of the Year"


Kram//Christina<33


Av twilightsaga - 6 april 2009 18:27

Hejsan!

Nu har jag fått min dator tillbaks och jag ska blogga igen :D

Jag har lovat en tjej att tipsa om hennes och hennes kompisars blogg!  Så här kommer den: http://thefanpire.blogg.se/


Kram//christina<33

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards