Alla inlägg under januari 2009

Av twilightsaga - 29 januari 2009 10:32

Kändisarna har spelat in videos för vem dom vill hälsa till på Alla Hjärtans Dag och dom hälsar till allt från deras fruar/makar och vänner och syskon, även Rob har fått skicka en hälsning och den gick ut till...


Hans hund Patty!!

Han är ju bara för gullig!

Ciao!

Av twilightsaga - 28 januari 2009 21:39

Go kväll kära läsare!

Den här bilden har jag gjort idag,vad tycks?


Se den i större format här:

http://www.scrapblog.com/viewer/viewer.aspx?sbid=1381393

Ciao!

Av twilightsaga - 28 januari 2009 20:22

Hej Lotta!
Jag är jätteledsen men jag kommer inte ihåg var jag hittade denna långa versionen av let me sign,det var bara något jag "stumbled over" på en av mina turer på twilighthemsidor på internet.


Så jag är ledsen att jag inte kan meddela var du kan lyssna på den,men ja Robs korta version finns ju alltid till godo :)


Sorry,Ciao!

Av twilightsaga - 28 januari 2009 11:20

Hej!
Reezchannel hade en sorts omröstning om vilka de 5 mest eftertraktade scenerna skulle bli i New Moon och här kommer dom,vad tycker du?


  • Kapitel 3: Slutet (Usch fy och absolut nä! och lite fler ord jag och Emma använde,men jag tror inte jag ska använda dom här!:P<3. Jag vill verkligen inte se denna scenen,jag kommer gråta ner hela bion!)
  • Bellas födelsedagsfest (Vet inte om intresset är jättehögt för denna scenen heller,kommer tycka så synd om Jasper så jag kommer inte kunna tänka på mkt annat)
  • Mötet med Volturi (Now you're talking,DETTA VILL JAG SÅÅÅÅ SE)
  • Face-off mellan Volturi och Laurent (Detta vill jag också se,har alltid hatat Laurent)
  • Bellas klipphoppning (Både ja och nej tack till denna,coolt att se, hatar konsekvenserna)

Och Anna,Emils kompis,ja det var din kommentar ja svarade på :)


Ciao!

Av twilightsaga - 28 januari 2009 11:14

Go morrn allihopa!

Här kommer lite frågor och svar som ställts till Twilights cast!


Till Peter Facinelli,Carlisle Cullen: Vad tycker du om Dakota som Jane?
Peter-Hon är en fenomenal skådespelerska,rollen som Jane skulle passa henne.


Till Sarah Clarke,Renee-Bellas mamma: Kommer du vara med mer i den andra filmen New Moon?

Sarah-Ja jag hoppas det,men det är ju faktiskt barnen dom vill ha i spotlighten du vet (skratt).


Till Taylor Lautner,Jacob Black: Hade du hört om Twilight innan du gjorde en audition?

Taylor-Nä faktiskt inte och nu känner jag mig rätt korkad för det,hur kunde jag missa det?


Av twilightsaga - 27 januari 2009 20:50

Hej!
Asså jag är typ 99.9% på att jag redan berättat att New Moon har premiär den 20 november 2009,för det har jag väl?
Kommentera pls om jag skrivet det!
Ciao!

Av twilightsaga - 27 januari 2009 12:56

Fler än jag som tycker att de svenska översättningarna på Twilightsagan är riktigt dåliga.Namnen alltså på böckerna menar jag nu.


Twilight-Om jag kunde drömma (edward använder frasen)

New Moon-När jag hör din röst (edward använder frasen)

Eclipse-Ljudet av ditt hjärta (edward använder frasen)

Breaking dawn-Så länge vi båda andas (edward använder frasen om jag inte har helt fel för mig)


Ja vi ser ju sambandet men ändå, jag tänkte faktiskt,även om dom inte blir jättebra,översätta dom exakt här och sen skriva vad jag tycker om dom då!


Twilight-Skymning. Kanske inte mkt bättre men man skulle kanske kunna skriva "Skymningen" elr ngt sånt istället...


New moon-Nymåne. Det är ju när månen ännu en gång träder fram. Jag tycker det passar eftersom man ofta sätter ihop varulv+måne.


Eclipse-sol/månförmörkelse. Kanske inte jättebra,isf kanske "Förmörkelsen".Vet inte riktigt hur bra det skulle va...


Breaking Dawn-Gryning. Det passar ju rätt bra eftersom det är lixm, vad som väntar dom dagen efter hela tiden.Kanske då "Gryningen".


Ja detta var alltså den exakta översättningen,vet inte om det blev så mkt bättre.Isf det närmaste bättre jag kom var väl "nymåne".Men kunde dom inte bara få heta "Twilight","New Moon","Eclipse" och "Breaking Dawn" även om dom är svenska?


Vad tycker du?

Ciao!


Av twilightsaga - 27 januari 2009 12:27

Hej!
Som ni vet är jag sjuk i influensan och har därför mkt tid att tänka:P

Tänkte på detta,jag har kommit på vilken låt de kan ha typ i bakgrunden när dom är på Isle Esme och dom står ute i vattnet första kvällen och liksom att låten smälter ut efter hand och sen försvinner den när ja ni  vet vad som händer på stranden på Isle Esme första natten i  Breaking Dawn. Eller när dom fått Renesmee det skulle också passa.

Ja om dom gör Breaking dawn då... :D

Vad tycker du?


Det är: Michael learns to rock med Sleeping child.


Lyssna här http://www.youtube.com/watch?v=pUSEPAXA34k

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards