Alla inlägg den 1 februari 2009

Av twilightsaga - 1 februari 2009 13:47

Hej Emmets angel :)

Självklart får du kopiera om du länkar och säger att det är mitt,klart att du får :)

Kram Christina

Av twilightsaga - 1 februari 2009 13:28

Hej!
Om du kollar i spalten till höger så ser du mina länkar,gå in på den nya som heter Twilighttester!

Jag har gjort alla tester och här är vad jag blev,kan du inte snälla göra dom och kommentera vad du fick!


  • Min Cullen bil: Mercedes S55- Carlisles bil
  • Vem är jag i Cullen-familjen- Alice Cullen
  • Vem är jag i "the wolf-pack"- Jacob
  • Är du en vampyr,människa eller varulv- människa
  • Vilken Cullenkille är perfekt för dig- Edward
  • Vilken Cullentjej är perfekt för dig- Bella

Haha jag är min perfekta match-Bella+Edward :D

Moi
Av twilightsaga - 1 februari 2009 12:49

Blir det denne snygging som Alice Cullen får flyga fram med genom Italien?


Ja jag är ingen bil-einstein but hell,I would drive that car! (När jag blir 18 år då:P)


Visst är den snygg!!??


Ciao!

Av twilightsaga - 1 februari 2009 12:45

Hej!

Kolla in den nya länken "Twilighttester" där är massa tester om Twilight och så den är superkul :D


Ciao!

Av twilightsaga - 1 februari 2009 12:37

Hej allihopa!

Igår blev det inte mkt bloggande men jag hade min bästa vän här.Hon hade köpt Twilight i Thailand och vi kollade på den,det var en Thailändere som hade översatt och engelskan var helt underbar!

Bered er för att ramla av stolen av skratt för här kommer några översättningar (det var inte många rätt)

Största problemet översättaren hade var nog namnen,det var aldrig rätt på Carlisle,vi höll på att flippa,varje gång han skrev fel skrek vi CARLISLE!

Kommentera gärna vilken du tyckte var roligast!


Situation 1:

Jessica,Bella och Angela sitter i matsalen första dan och Cullens kommer in genom dörren.

Jessica säger:The blond girl,that's Rosalie.

Översättningen var: The blonde girl,gets Bruce Lee...


Situation 2:

Bella och Edward anländer till polisstationen när Waylon dött och Carlisle kommer ut genom dörren.

Edward säger: Carlisle,what's going on?

Översättningen var: Girls,what's going on? (Ja fråga mig inte:P)


Situation 3:

Bella konfronterar Edward på att han är vampyr.

Bella säger: Your skin is pale white and ice cold.

Översättningen var: You skinnies! Peal way in ice cold!


Situation 4:

Edward har visat hur han ser ut i solsken

Edward säger: I'm designed to kill

Översättningen var: I decide to kill (Den här som översatt har inte riktigt förstått konceptet av filmen tror jag:P)


Situation 5:

Alice träffar Bella första gången

Alice säger: I'm Alice

Översättningen var: I'm alive


Situation 6:

Bella och Edward står lutade mot en klippa i skogen

Edward säger: So the lion fell in love with the lamb

Bella säger: What a stupied lamb

Edward säger: And what a sick masochistic lion

Översättningen var: 

So I fell in love with the land

It was stupied now

It was sick in stick line

Denna var ju bara helt fel!! :D


Situation 7:

De sitter inne på restaurangen och Edward har avslöjat att han kan höra tankar.

Bella säger: You say you heard what they were thinking

Översättningen var: You said you hard with the thinking


Situation 8:

Edward säger att han är frustrerad för han kan inte läsa Bellas tankar

Edward säger:It's very frustrating!

Översättningen var:It's very fresh dating


Situation 9:

Edward sitter på en gren i ett träd

Edward säger: Your sent,it's like a drug to me

Översättningen var:You send like a drug to me


Situation 10:

Edward sitter på samma gren i trädet och lutar sig mot Bella

Edward säger:You're like my own personal brand of heroin

Översättningen var: Right mouth,personal,branded... (Va lixm!!??:P)


Asså det här var den sjukaste översättningen jag nånsin sett på en film,vi skrattade så vi ramlade ner från soffan!!


Vilken var nu roligast?


Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards