Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Meyer intervju

Av twilightsaga - 2 april 2009 15:11

Hejsan hejsan!
Idag är jag så sjukt överlycklig och ja gud asså!! :D Så nu ska jag översätta en amnormt stor intervju med Stephenie Meyer,mest om Eclipse men även om annat.

Kram//Christina<33


Fråga: Har Jacob präglats på Bella?
A. Nej.I New Moon, efter den första gången Jacob "förvandlas" så är han ju taskig mot Bella.Han kommer inte att tala om för henne vad som är fel. Han säger att han inte kan se henne längre. Om han skulle präglas på Bella i detta ögonblick (och det händer första gången du ser den när du har förvandlats), skulle han ha svarat på alla hennes frågor. Han skulle ha gett henne allt i världen som hon ville. (När han stirrade på henne på  sidan 173 i Eclipse, försöker han präglas på henne. Men det är inte något du kan bestämma över. 

Fråga: Vem var i Bella hus,den oigenkända doften?
A. Det var Riley. Han är inte en helt vild nyfödd-hans första år gör att han bättre kan hålla hans perspektiv. Om han hade varit lika stark som de yngre nyfödda i fighten, kanske Seth inte hade vunnit den kampen. Även Victoria har förberett honom mycket noga för att plundra.


Fråga: Vilken är den "största utvecklingen" i Eclipse?
A. I båda Twilight och New Moon, förbinder Bella sig att bli en vampyr utan en gång verkligen undersöka vilket pris hon ska betala. I Eclipse, förstår Bella helt priset. Och då väljer hon att betala det. Varje aspekt av romanen kretsar kring denna punkt, varje back story, varje förhållande, varje ögonblick av åtgärder.

Fråga: Vad finns det för tecken största misstag i Eclipse, deras tragiska brister?
A. Bella har  en brist på egen kunskap, hon skulle aldrig fortsatt sin vänskap med Jake om hon inte visste hur mkt det betydde.Du behöver inte ge upp dina vänner när du blir förälskad, men du ger upp dina andra romantiska intressen. Om Bella hade förstått sig själv bättre, hade hon sparat mycket hjärtesorg. Ibland händer det när du försöker göra det rätta.
Edward stora misstag är överreaktion. Det är i hans natur att vara alltför extrem.Han är en väldigt allt-eller-inget sorts person, och det gör honom orimlig ibland. I början av Eclipse, är han alltför överbeskyddande. När han ser felet i sitt sätt, går han för långt i andra riktningen. Han kunde ha valt en medelväg, kanske upp till hans svartsjuka och frågade Bella att välja honom, snarare än att titta på henne bli djupare med Jacob. Naturligtvis har han andra problem som gör att tvinga denna fråga problematisk. Tänk om Jacob är bättre för henne? Vad händer om Bella skulle ha en mer komplett liv med honom? Borde han låta henne ge upp allt för ett liv som vampyr? Eller skulle det vara bättre att låta henne göra ett helt upplyst val? Kan ni se hans dilemma? En del av Edward vill att Bella väljer Jacob (och liv).
Jacob inte har ett tragisk fel. Han har ett mål och ett hopp. Hans mål är att rädda Bellas liv. Hans förhoppning är att han ska vinna hennes hjärta i processen. Han misslyckas på båda. Men det betyder inte att han slutar att försöka. Om han kunde göra det igen, skulle han göra samma sak. Jacob kunde inte leva med sig själv om han inte gav Bella hans bästa insats, han vet att det kommer att göra ont när han förlorar, men han vet att det skulle göra mer ont om han inte försöker. Gör han rätt?Hell, nej! Men han är sexton och han gör det som han tycker verkar bra just då. De som är upprörda av några av hans taktiker bör överväga sin ungdom och det faktum att han är trots allt gör lite rätt. Bella är förälskad i honom. (I slutändan är det verkligen bättre för henne att vara medvetna om detta när hon går vidare med det stora beslutet.)

Fråga: Kan en varulv präglas på en vampyr? Vad händer om en vampyr biter en varulv? Kommer Renee och Charlie flippa över förlovningen? Är Jacob borta för alltid? Kommer Bella har en talang som en vampyr?

A. Jag kommer inte att kommentera alla spekulationer om framtida händelser. Oavsett vad svaret är (ex: * fnysa * "Nej, det är galet!"), så kommer jag säga något om framtiden. Jag vill inte förstöra något om bok fyra.

F. Kan du få ut bok 4 snabbare?

A. Ha ha ha ha ha!
Nej
(Allvarligt, jag är lycklig för att få ut det i tid.)

Fråga: Kommer ni att publicera Midnight Sun?

A. Ja, när den är klar. Jag måste få bok fyra gjort första, dock. After all... du vet vad som händer i Midnight Sun och slutet är inte direkt en överraskning.


Översatt av mig! Om du vill använda den,länka till bloggen!

 
 
Ingen bild

Gabbi

2 april 2009 16:58

AAAAAAHHHHH!!!! MIDNIGHT SUN ska publiceras!!! Gud va glad jag e, de gjorde hela min dag!!! Jippi!!!

 
annis

annis

2 april 2009 21:43

Tack så sjukt mkt för att du översatte allt christina :)

http://www.absolutanniis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards