Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Eclipse Kapitel 10:Sent

Av twilightsaga - 11 april 2009 08:32

Sent

  • Medverkande personer

Edward

Bella

Jacob

Alice

Jasper

Carlisle

Emmett

Emily

Kim

Quil

Charlie

Reneé

The Volturi


Kapitlet börjar med att Edward går därifrån,för Jacob är påväg dit.När Jacob kommer dit ser Bella att han endast bär sönderklippta jeans,och hon tycker det är lite putt över att han faktiskt är halvnaken.Jacob berättar att han måste bära runt sina kläder när han förvandlas till varg och därför vill han ha så lite så möjligt att bära,runt sin vrist.Jacob säger att han vill känna den oigenkända dogten och frågar Bella var doften är starkast.När hon svarar hennes sovrum ser hon att han är lika upprörd som Edward över det konstaterandet.

Men Jacob går upp och kollar in rummet.När han kommer tillbaka säger han att han registrerat doften.

Medans Bella diskar,frågar Jacob lite frågor om hennes och Edwards förhållande.Speciellt frågor om hur hon känner för att Edward är vampyr och när hon ska förvandlas.Ilskan och att han blir så upprörd över att det är så snart,direkt efter examen,gör att han råkar skära sig ordentligt med kniven han håller i handen.

Bella bevittnar att han läker obeskrivligt snabbt och hon blir väldigt förvånad.Jacob bjuder in henne till brasan de ska ha ikväll i reservatet och Bella säger att hon ska prata med Edward om det.När Jacob går så kommer Edward tillbaka,han hade väntat precis utanför huset.

Edward frågar om den blodiga kniven Bella råkade lämna på diskbänken efter att hon städat som en galning efter Jakes skada,och hon berättar vad som hände.

Edward plockar fram ett stort kuvert som han tagit från hennes brevlåda och ger det till henne.Det är ett brev som säger att hennes ansökan till Dartmouth har blivit accepterad,utan att Bella visste att Edward ens skickat in en. 

Edward försöker övertyga henne att stanna ett år till i skolan,allt för att förlänga hennes mänsklighet,men Bellas beslut går inte att ändra.Hon har bestämt sig,för det verkar ju till och med farligt att vänta tills examen. 

Bella påminner Edward om de saknade sakerna från hennes rum och frågar var Alice har lagt dom,men han är förvirrad.Han säger att Alice inte tagit något från hennes rum.Då faller bitarna på platts och han inser att besökaren i hennes rum har tagit Bellas saker med hennes doft för att besvisa att Bella är hittad.När Edwards telefon ringer,är det Carlisle men innan Edward kan berätta om vad han nyss kommit på med Bellas hjälp, berättar Carlisle att situationen i Seattle bara blir värre,det är utom kontroll och att något måste göras.

När Edward lagt på tar han upp ämnet Jacob frågat henne om,brasan i reservatet ikväll, och Bella säger att hon inte behöver gå,på grund av allt som hänt.

Edward föreslår att hon går ändå,för han vet att hon vill.Innan dom åker till gränsen mot La Push,åker de till Cullens garage för att hämta hennes motorcykel så hon kan ta med den tillbaka.Men hon ser att Edward köpt en motorcykel så han kan köra tillsammans med henne.Men att jämföra hans nya,glansiga silvriga med hennes "renoverade" gör henne lite ledsen.Edward inser att det var en big deal att Bella åkte med Jacob och säger att det kvittar,han och hon behöver inte åka.

Hans enda fråga är om hon inte kan bära säkerhetsprylarna han köpt, hjälp,tjockare jacka osv. Edward ger henne en mobiltelefon så hon kan ringa honom när hon vill hem.

Edward ger henne en lång,djup kyss,när Jacob ser och sen kör han iväg,men Jacob hinner lägga sin arm nära Bella,så Edward ser detta.Och det gillar inte Bella.


Citat:

"Be honest, how hideous do I look?…That bad, huh?"

-Bella Swan


"No, no, Bella. Actually…You look…Sexy"

-Edward


"Does my being half-naked bother you?"

-Jacob Black


"We’re a bit sensitive to blood around here. I’m sure you can understand that"

-Bella Swan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards