Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Eclipse Kapitel 16: Epoch

Av twilightsaga - 17 april 2009 20:06

Epoch

  • Medverkande personer

Alice

Edward

Bella

Charlie

Ms.Cope

Mr.Varner

Jessica

Eric

Principal Greene

Jacob

Billy

Esme

Carlisle

Lauren

Ben

Angela


Bella kan inte hitta något att ha på sig på examens cermonin då vem som nu var i hennes rum har snott den röda blusen hon planerat att ha.Bella surar tills Alice anländer med en ny outfit till Bella.Alice snackar om besökaren i Bellas rum samtidigt som situationen i Seattle och då klickar nått i Bellas hjärna.Hon inser att de både situationerna hänger samman,besökaren och de nyfödda vampyrerna i Seattle.Hon inser också att besökaren i hennes rum bara var där för att se hur lätt det var att komma undan med att komma in i Bellas hus och att han/hon tog något var bara för att de nyfödda skulle kunna hitta Bellas doft senare.

Alice vill hålla denna informationen från Edward,idag när det är examen iallafall.Så när Edward kommer dit för att åka med Bella till examen så åker Alice därifrån.Men på cermonin separeras Bella och Edward,då deras efternamn ligger så långt ifrån varandra. 

När Bella får sitt diplom hör hon Charlie och Jacob tjoa på henne och hon känner att det är pinsamt,men ingen bryr ju sig att dom ropar.

Bella hamnar bakom Jessica som babblar på om deras tid tillsammans på skolan.

Efter cermonin frågar Edward Bella varför hon verkar så frånvarande och Bella skyller på att hon är nervös för festen.Men Edward vet att Alice döljer något och misstänker att Bella vet vad.

För Alice rabblade saker på utländska språk i huvudet hela examen för att inte tänka på något annat i närheten av Edward. Med hopp att Edward avbryter festplanerna säger hon vad hon listat ut om de nyfödda vampyrerna och besökaren i hennes rum.Edward tar inte informationen bra och följer inte med Charlie och Bella till "The lodge" på middag. 

Efter en lång och dryg middag ser Bella att Edward följer efter henne och Charlies bil påväg hem till Edwards hus.I bilen säger Charlie att han skäms för att han inte varit den bästa pappan men Bella säger att han har varit den allra bästa pappa man kan ha och att hon är så glad att hon valde att flytta till honom.Dom kommer fram till ett överdekorerat Cullen-hem och Charlie släpper av Bella och kör själv hem. 


Citat:

"She was translating the Battle Hymn of the Republic into Arabic, actually.  When she finished that, she moved on to Korean sign language"

-Edward Cullen om Alice


"She doesn’t do things half way, does she?"

-Charlie Swan om Alice



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards