Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Breaking Dawn film-javisst tack!

Av twilightsaga - 20 april 2009 15:33

Hej!
Jag vet att jag kommit med många sådana här artiklar.Men nu översätter jag en till,en som jag litar på.Kom ihåg att länka hit vid kopiering!

Källa: http://www.thewrap.com/article/2548


Det snackas mer och mer om den sista och fjärde filmen i Twilightserien nu avslöjar "TheWrap"

Nu när uppföljaren till smash-hiten "Twilight","New Moon" filmas i Vancouver och dennas uppföljare,"Eclipse",i djupa planeringsstadium,så har en individ,som jobbar när produktionsbolaget berättat för "TheWrap" att de jobbar på den fjärde och sista boken i serien,"Breaking Dawn",och att det isåfall kommer startas sen vår 2010.

Summit Entertainments talesman,Paul Pflug,ville inte bekräfta eller avslå denna rapport,han säger endast "Summit har ingen kommentar på det ryktet just nu"

Planeringen för "Twilight IV (4)" kommer betyda att storhiten,baserad på Stephenie Meyers populära vampyrböcker kommer att dominera Summits produktionsschema.
Men det betyder också att den besatta fanbasen kan förvänta sig tre efterlängtade "Twilightsaga" filmer,från och med november i år till slutet av 2010.

Men en chef på Summit som inte vill nämna sitt namn,har sagt att där inte finns ett produktionsschema för "Breaking Dawn" och inga planer att filma i Vancouver.

"New Moon" är schemalagt för premiär den 20 november,medan Eclipse har ett preliminärt öppningsdatum,i Juni 2010.En fjärde film i serien skulle då logiskt sätt släppas i slutet av nästa år,eller början av 2011.

Det betyder ännu mer press på det redan pressade produktionsschemat i slutet av detta året. Fansen av böckerna kommer att komma ihåg att handlingen utspelas ju kort efter varandra,och därför kan detta vara bra.

"New Moon",regisserad av Chris Writz och med en 50 miljoner dollar budget,sägs vara klar i maj och gå in en oerhört snabb förproduktion inför premiären,sen höst 2009. Stjärnorna Robert Pattinson och Kristen Stewart kommer tillsammans med sina kollegor sedan få några månader ledigt innan de åker tillbaka till Vancouver,sen sommar för att börja jobba på "Eclipse",filmens regissör har inte blivit vald än.Summit har förnekat att Juan Antonio Bayona har fått jobbet som "Eclipse" regissör,alltså inget vald än.

Filmningen av "Eclipse" kommer sluta direkt när Pattinson och Stewart gör sig redo för att promota "New Moon".När dom är klara med att åka världen runt för att promota den första uppföljaren,kommer de ha julen och några månader till ledigt för att sedan återvända till Vancouver och börja på "Breaking Dawn".

Sedan kommer Vancouver (nyligen besökt av "TheWrap") ha vant sig vid hyesteriet kring "Twilightsaga". 

Även fast att Summit endast satt ut ett pressmeddelande den 15 april att filmningen av "New Moon" börjat,så började produktionen redan i mars,förberedde Vancouver,med fans som följde produktionen från plats till plats,oftast möttes de upp genom att ha snackat på "Twitter".

I mitten av Mars, kunde man se både cast och crew vid lokaler med titeln "Unnamed Sports Moveis",vid Tofino,surfingplatsen vid norra Vancouver ön. Sen,i tidiga April,kunde Vancouver-borna se bokens författare,Stephenie Meyer på set vid "David Thompson Secondary School",och Taylor Lautner var med casten och crewen vid  "Westside ridge theater art house".

Seten tvingas ha extrem säkerhet,de har till och med fått anställa extra personal för att inte få fans eller paparazzi in där.Där är därför många spekultationer mellan Vancouver-borna och median som följer produktionen så gott det går.

När den brittiska skådespelaren,Jamie Campell-Bower och (två veckor senare) Michael Sheen lades till i castlistan har ryktena lett till att man är beredd på stora saker i "New Moon".Pattinson har även lagt till att fansen kommer bli överraskade när dom ser filmen.

Det har varit omöjligt att besöka seten för Vancouver-borna,fans och media,både de lokala och internationella."Förra veckan försökte crewen hålla mig borta genom att säga att de ägde Burnaby park medan de filmade där" sa Rik Fedyck, en av Vancouves mest framgångsrika paparazzis.

"Dom sa att de hade tillstånd till hela parken" skrattar han och forsätter "Jag kollade deras tillstånd med City Hall och de har endast tillstånd för parkeringsplatsen och den allmäna parken"


Ett undantag är för Entertainment Tonight som kommer ha exlusiva klipp från set.Korrespondenten Thea Andrews var i Vancouver tidigare denna månaden,när de filmade och detta klipp kommer visas den 23 April.

"Twilight",som släpptes den 21 November,2008,som regisserades av Catherine Hardwicke,drog in 380 miljoner dollar över hela världen,med en budget av endast 37 miljoner dollar.Men det är  bara en bråkdel av vad hela "Twilightsagan" kommer dra in under de närmaste åren...

...och det kommer verkligen få Hollywood-andan att pumpas igång!


Kram//Christina



 
 
annis

annis

22 april 2009 09:41

Asså du är så underbar som översätter alla texter!! Super kul att läsa :D
kram

http://www.thinksis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards