Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Eclipse Kapitel 19:Selfish

Av twilightsaga - 20 april 2009 18:13

Selfish

  • Medverkande personer

Edward

Bella

Alice

Charlie

Carlisle

Esme

Jasper

Emmet

Rosalie

Jacob

Embry

Quil

Seth

Leah

Emily

Sam

Quil Sr.

Joshua

Billy


Efter att ha stannat ute hela natten,kollat in Cullens krigs-träning,sover Bella enda till eftermiddagen.Edward påminner henne om att hon kan,att hon bör stanna hemma,men hon insisterar att nu är hon en del av familjen och borde få följa med,Edward erkänner att han gillar tanken på Bella i sin familj.När hon äter frukost märker Edward hennes armband hon fått ifrån Jacob.Han frågar om han får kolla på det,för en sekund tror Bella att han kommer ta isönder det,men såklart gör han inte det.Han säger bara att det är klart att Jacob får ge henne presenter.Men han frågar samtidigt,varför är det okej att Jacob ger henne presenter men inte att han gör det.Bella säger att Edward redan har gett henne mer än nog,han har gett henne sig själv.Edward frågar att om han gav henne något att sätta i armbandet,skulle hon bära det då.Det skulle inte vara dyrt,bara nått begagnat.Bella säger att det är okej.När Alice ringer Edward är Belal nervös att Alice kommer varna honom om att hon kommer vilja smyga iväg för att joina Cullens i fighten.Men Edward har redan gissat detta när Bella pratat i sömnen och frågar henne om det.Hon säger att hon kan alltid be Seth hjälpa henne,men Edward säger att jacob kommer förbjuda det,då måste Seth lyda honom,vare sig han vill eller inte,för Jacob är Sams andrahand,han som också bestämmer och ger orders flocken inte kan bryta.Detta är nytt för Bella. 

För att distrahera henne,pratar Edward om alla upptäckter han gjorde under natten när de träffade flocken.Det är faktiskt inte bara pojkar i flocken,Leah Clearwater har joinat dom.Bella tänker på hur smärtsamt det måste vara för Leah och Sam,att vara så mentalt sammansatta.Men Edward säger att hur synd det än är för Leah så gör hon livet jobbigare för dom andra.

Men nu fortsätter Bella på samma konversation som tidigare,hon säger att om Edward kommer vara i fara tänker hon inte bli lämnad bakom.Hon vill fråga honom att stanna i säkerhet med henne istället.Hennes bättre sida känner det själviska i begäran men hennes instinkter för henne själv är starkare.Hon ignorerar sin skuld hon känner och ber honom att stanna med henne.Om han lämnar henne kommer hon oroa sig för honom,det kommer ge henne tillbakablickar till förra hösten när han lämnade henne på riktigt.

Edward försöker övertyga henne att hennes rädslor är onödiga och att segern kommer bli enkelt.Hon spelar på hans självförtroende och säger att om vinsten kommer bli enkel han han väl stanna ute ur det.Hon säger att på ett eller annat sätt ska hon vara med honom.Efter en lång tid säger Edward okej,hon är hans första prioritet.Nu känner sig Bella ännu värre,som om hon bett honom välja mellan henne och hans familj.

Men han svarar att hon gav honom två alternativ,att stå tillsammans i en strid eller att stanna utanför tillsammans,han valde det enda han kan leva med. 

Alice kommer dit för att hålla ett öga på Bella medan Edward åker för att snacka taktik med Jasper,och om hans tanke på att stanna utanför striden.Hon säger precis som Edward hur lätt fighten kommer bli,nu kommer man få dras med en tjurig Edward ett tag.Charlie kommer hem igen och Alice tar sin chans att säga att Bella borde följa med henne hem fredag kväll och att shoppa på lördag,när resten av Cullens ska "campa".Bella kan nu gömma sig under fighten,utan att Charlie har en aning. 

När Bella ska lägga sig väntar Edward på henne.Han avslöjar en liten ändring i Alice planer,han är den som ska stanna med henne hemma hos Cullens på fredag kväll,ensamma,medan de andra jagar.Bella lockas av tanken på Edward och hon själva hela natten i Cullens hus.Edward tar med henne tillbaka till baseballplanen denna natten också,nu när hon vet att Edward kommer vara säker är hon inte lika förlamad av skräck för den kommande fighten. 

Denna gången kommer endast Jacob,Quil och Embry för att kolla.Bella känner sig obekväm när hon får veta att de ska prova slåss med fler fienden denna gången,Cullens kommer vara övermannade i fighten,och utan Edward,en mindre.Hon känner sig skyldig.När hon kollar bort mot vargarna fångar Jake hennes blick och pallrar sig över till henne.Det är dumt att oroa sig,säger han åt henne när Edward översätter.Edward joinar hans familj i att träna och jake sätter sig bredvid Bella,i sin vargform.Hon lutar sig mot hans varma päls och kollar på Cullens övning.


Citat:

"You know, you need to start accepting the fact that I’m part of the family now"

-Bella Swan


"Jacob Black can give you presents"

-Edward Cullen


"The way you regard me is ludicrous"

-Edward Cullen


"You worry too much Bella.  You’re going to go prematurely grey"

-Alice Cullen


"I’m the only one with permission to hold you hostage, remember?"

-Edward Cullen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twilightsaga - 1 september 2009 07:28

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 31 augusti 2009 07:12

Hejhej!Jag lovade ju att ta ett stort beslut igårkväll och sedan skriva om det här och det är precis vad jag kommer göra nu. Det är egentligen ett lika stort beslut för mig som för min lilla blogg här,hihi!   Men tidigare i år,det var nog rätt länge ...

Av twilightsaga - 30 augusti 2009 14:23

Hejhej!Detta är alltså mitt andra Veckans Twilight och jag har sett fram emot detta hela veckan,hihi!Om ni kikar in på bloggen imorgon så kommer det att stå om ett stort beslut,ifall jag tar det. Det är inte säkert men jag kommer bestämma mig ikväll....

Av twilightsaga - 23 augusti 2009 13:35

Hejhej!Idag,söndagen den 23 augusti blir premiären för "Veckans Twilight". Ny start-ny design,hope you like it! Kommer skriva från varje dag denna veckan,det som jag känner är intressant eller bra eller ja,you get it :D   Måndag 17 augusti New Moons ...

Av twilightsaga - 15 augusti 2009 21:50

Hejhej på er alla igen!Jag har börjat sakna denna bloggen allt för mycket och känner att jag måste fortsätta ha nån slags kontakt med den. För några dagar sen fick jag en idé som kanske skulle kunna hjälpa mig med detta men jag ville först tänka igen...

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards