Alla inlägg under maj 2009

Av twilightsaga - 26 maj 2009 07:11

Hejhej!
Våran cast har såklart bevakats dygnet runt i Italien,det är ju självklart.Här är lite fler bilder från detta.

Nämligen på kollegorna och vännerna Kristen Stewart och Ashley Greene. Måste säga att jag älskar Ashleys korta hår! Vad tycker du,ska hon ha långt eller kort?

 


 

 Ja där smög ju Rob sig in också ;)

KÄLLAN


Man kan inte-inte älska dessa bilder,jag blir helt glad även fast det bara är så "enkla" bilder :D


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 26 maj 2009 07:09

Hejhej!

Nu låter jag nästan som skvallerpressen "Rob och Kristen lunchar på set" men jag har faktiskt bilderna också ;) haha!

Robert Pattinson Kristen Stewart Italy Lunch New Moon Kristen Stewart New Moon 200905251307.jpg

Kram//Christina<33


Av twilightsaga - 26 maj 2009 07:06

Hejhej!
Modern Dog har fått upp ögonen för världens vackraste hund-mattepar,nämligen Rachelle och hennes underbara lilla valp Honey.

Där är en liten intervju och newmoonmovie.org tog ut en bit därifrån som jag översätter.

Modern Dog: Jaa...när du filmar i Vancouver,så kan hon vara min...

Rachelle: Du är den åttonde personen som erbjuder dig denna veckan!Vi har nu träffat hela grannskapet.Det tog mig över ett år at möta alla som bor nära oss och nu efter fyra veckor känner vi alla.Honey har en pojkvän längre upp på gatan,Mr.Pickles.


Kolla in denna underbara bild på de båda:

200905241914.jpg


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 25 maj 2009 16:06

Hejhej!

Ja hej mina underbara läsare nu är det dags för att fira bloggens 6-månaders dag med ett enormt inlägg!
Här kommer mina favoritinlägg,jag länkar till dom så ni kan kolla in dom,skicka in en kommentar där om du inte redan gjort det.Det kommer även bilder som är med i inlägget!

Jag kommer skriva massa citat och besöksstatestik och massa mer.Luta dig tbx och njut!


Mina favoritinlägg

Datum: 25 december

Inlägg: "Twilightsaga"

Detta var mitt allra första inlägg och jag anser att det är kul att läsa. Så klicka in dig här: "Twilightsaga"


Datum: 16 januari

Inlägg: "Edward Cullen", Jasper Hale" och "Jacob Black"

Dessa tre inlägg under samma dag valde jag för att dessa är mina favoritgrabbar i Twilightsagan.För att läsa om dom, klicka in på länkarna:

Edward-Cullen

Jasper-Whitlock-Hale-Cullen

Jacob-Black

 



Datum: 17 januari

Inlägg: "Vampyrmytologi"

Bland vampyrer och varulvar är vampisarna mina favoriter.Därför hittade jag en sammanfattning om dom på Twilightlexicon som jag översatte och här är resultatet,klicka in dig på länken för att läsa: Vampyrmytologi



Datum: 1 februari

Inlägg: "God day"

Har du nånsin sett Twilight där en thailändare översatt? Det har jag och min bästa kompis och jag svär att du blir besviken om du inte kikar in här och läser, kommentera också vet ja, "God-day"


Datum: 1 februari

Inlägg: "Edi Gathegi och Taylor Lautner sjunger för Nikki Reed"

Jag valde detta därför vem älskar inte att se våra Twilightgrabs sjunga Miley Cyrus,klicka för ett gott skratt! Edi-och-Taylor-sjunger-Miley-Cyrus



Inlägg: "Isabella, Bella Swan-Cullen" och "Renesmee Cullen"

Ytterligare ett helt inlägg om två karaktärers liv.Man kan inte motstå dessa spännande historier,jag slår vad! Klicka in på länkarna för att läsa:

Isabella-Bella-Swan-Cullen

Renesmee-Cullen



Datum: 8 februari

Inlägg: "Breaking Dawn blir film!"

Ett inlägg jag bara tog med för att jag älskar nyheten. Klicka in dig här för att läsa om det: Breaking-Dawn-blir-film!


Datum: 15 februari

Inlägg: "Parodi på Twilight"

En måste se video! Ge dig ett gott skratt här: Twilight-parodi


Datum: 23 februari

Inlägg: "Meyer intervju"

Läs denna underbara intervju med skaparen till hela vår twilightvärld, Stephenie Meyer. Klicka här: Meyer-intervju


Datum: 23 februari

Inlägg: "Can it be any sweeter?"

Ja ni,kan det bli sötare än när Jackson Rathbone sjunger för Ashley Greene på hennes födelsedag och sen ger henne en puss??
Är detta något du missat,kika här: Can-it-be-any-sweeter?


Datum: 27 mars

Inlägg "Jackson rockar loss"

Ännu en video,jag vet,jag är galen i dom! Kolla in när våran egen Jackson rockar loss med sitt band 100 monkeys: Jackson-rockar-loss

Jackson Rathbone 100 Monkeys Slow Down Video

Bild: 100 monkeys nya musikvideo!


Datum: 3 april

Inlägg: "Cullenismen-vår religion?"

Detta inlägg är ju bara för roligt och så underbart att läsa,jag råder er att läsa! Cullenismen


Datum: 13 april

Inlägg: "10 orsaker till att Edward är den bästa pojkvännen"

Jag hittade på 10 egna anledningar till vf vi vill bli tillsammans med Edward! Klicka in dig här för att läsa: Edward-är-bästa-pojkvännen


Datum: 15 maj

Inlägg: "Indianlegender"

Läs om bakgrunden för Quileutestammen i Twilightböckerna här:

Indianlegender

200905150953.jpg

Datum: 19 maj

Inlägg: "Bästa New Moon trailern"

Världens bästa fanmade New Moon trailer får lov att avsluta mina favoritinlägg. Kolla här: Bästa-New-Moon-trailern


Så ja där var alla mina favoritinlägg.Gå in och kolla på dom,läs igenom och kommentera loss!


Fina Edward citat

Nu tänkte jag skriva upp några av mina älsklingscitat,tänk nu på att det finns 1 miljon så det var svårt för mig att hitta de bästa!


"And so the lion fell in love with the lamb..."


"If I could dream at all, it would be about you.And I'm not ashamed of it."


"Look after my heart---I've left it with you"


"You are my life now"


"Could you believe, despite all that I've put you through,

that I love you, too?"


"I thought I'd explained it clearly before. Bella, I can't live in a world where you don't exist."


"Before you my life was like a moonless night. Very dark, but there where stars - points of light & reason.
And then you shot across my sky like a meteor. Suddenly everything was on fire, there was brilliancy, there was beauty.
When you where gone, when the meteor had fallen over the horizon, everything went black."


"Do I dazzle you?"


"Of course I do, you silly, oversensitive girl. Doesn't everyone? I feel like there's a line behind me, jockeying for position, waiting for me to makeY a big enough mistake...You're too desireable for your own good."


"What if im not the superhero? what if im the bad guy?"


"How can I put this so that you'll believe me? You're not asleep, and you're not dead. I'm here, and I love you. I have always loved you, and I will always love you. I was thinking of you, seeing your face in my mind, every second that I was away. When I told you that I didn't want you, it was the very blackest kind of blasphemy"


"I may not be human, but i am a man"


"Well, technically, i can't sleep with you"


"Sleep, my Bella. Dream happy dreams. You are the only one who has ever touched my heart. It will always be yours. Sleep, my only love."


"But I thought it was a good representation, it's hard and cold and it throws rainbows in the sunlight... My heart is just as silent, and it, too, is yours"


"You're the only thing it would hurt me to lose"


"It was like my heart was gone---like I was hollow. Like I'd left everything that was inside me here with you."


"You see Bella, I was always that boy. In my world, I was already a man. I wasn't looking for love- No, I was far too eager to be the soldier for that; I thought of nothing but the idealized gloryof the war that they were selling prospective draftee's. hten- but ihad found, I was going to say if i had found someone but that wont do. If I found you there isn't a doubt in my mind how I would have proceeded. I was that boy, who would have- as soon as i discovered that you were what I was looking fo- gotten down on one knee and endeavored to secure your hand. I would have wanted you for eternity even when the world didn't have quite the same connotations"



Besöksstatestik

Som ni vet så har bloggen gjort mer framgång för varje månad som gått,vilket är ganska självklart. När jag startade bloggen,den 25 december 2008 hade jag ju bara fem dagar kvar av månaden.

Men jag tänkte här redovisa hur det har gått för bloggen genom dessa 6 månaderna!

  • December

Bloggen startades alltså den 25 och jag hade endast 25 läsare min första bloggdag men jag var supernöjd med det,att få 25 stycken för mig kändes som en bedrift.

Under bloggens första månad,där jag bara hade 5 dagar fick jag sammanlagt 139 läsare.


  • Januari

I januari kom jag över 100 läsare för första gången,det var den 23 januari då

jag hade 101 läsare.

Bloggen rullade på och läsarna strömmade in. Jag fick sammanlagt 1373 läsare under hela januari månad.


  • Februari

Nu hade jag verkligen börjat komma in i det här med att blogga och jag

älskade det redan,för att skriva är en av mina största passioner! Jag ökade min besökarstatestik denna månaden och skrapade ihop 1838 läsare.


  • Mars

Det var här jag började känna att WOW bloggen går ju verkligen riktigt bra och jag började tro mer på mig själv och jag tror att det är något jag verkligen behöver göra!

Jag hade över 120 läsare varje dag,mitt rekord var 155 läsare denna månad.

Allt som allt hade jag 2050 läsare i mars.


  • April

I april gick det lite upp och ner,jag mådde inte så bra och jag var rädd att det speglades i bloggen.Tack vare mina prenumeranter som peppade mig i mailen gick det bättre.

Jag fick rekord igen och det högsta jag fått på en dag  som högst 190 läsare.

Jag fick sammanlagt 2218 läsare under april månad.


  • Maj

Eftersom maj inte är slut kan jag inte säga hur många läsare jag kommer få,det förstår ni ju ;)

Men jag kan säga att det högsta jag haft på en dag i maj månad har varit 221 läsare och jag är sammanlagt över 2500 läsare,så vi får se i slutet av månaden!


Jag kan inget annat än att tacka er läsare för att det har blivit såhär bra, så tack tack tack tack!


Nyheter

Jag har ju som sagt skapat lite nya saker på bloggen. Kommer lista dom här så ni kan checka in dom och kanske till och med delta i dom!


1) Nyhetsbreven

Varje kväll skickar jag ett mail till mina nu 92 prenumeranter där jag berättar om min dag,skriver dagens inlägg,berättar om en castmedlem-om deras liv och så. Skickar låtar,bilder,collage jag gjort och även lite mer spännande saker!

Låter detta intressant och något du vill ha?
Ja då skickar du ett mail till Twilightsagan@hotmail.com om att du vill ha d!


2) Chatten

Jag har varje månad en chatt med er läsare och det är alltid lika roligt ska jag berätta för er!

Nästa chatt är den 16 juni och då planeras chatten att vara i en och en halv timme då den första halvtimmen kommer gå till som så att alla som vill pratar tillsammans,så ni får dela åsikter ni med!

För att delta i chatterna,adda min blogg MSN,nämligen Twilightsagan@hotmail.com


3) Veckans Twilighter

Varje vecka utser jag en ny vinnare. Om du redan skickat in en anmälan så är du anmäld tills det att du vinner.

För att bli veckans Twilighter skickar du ett mail till Twilightsagan@hotmail.com med detta som innehåll:

Svara på dessa frågor

) Vad heter du?

2) Hur gammal är du?

3) När började du läsa Twilight?

4) Vilken är din favorit av Twilightböckerna?

5) Vilket är ditt favoritcitat?

6) Vilken scen i Twilightfilmen är din favorit?



Välj bland dessa:

Edward/Jacob

Carlisle/Charlie

Jasper/Emmett

Alice/Rosalie



Skriv en motivering (Varför du ska vinna) och skicka din favoritbild. Skriv en länk till din blogg om du har en!


Lite bilder!

Till sist i detta jättestora inlägg kommer jag lägga in lite bilder:)

  

Peter och Jennie          Robert Pattinson     Taylor och Selena


  

Rachelle och Jamie   Kristen och Robert             Twilightgrabbarna


 

Kristen och Robert                                     Kristen
och Laurent


New Moon Poster



GLÖM INTE ATT KOLLA IGENOM ALLA INLÄGGEN JAG SKREV OCH SKICKA IVÄG EN NY KOMMENTAR.MÅNGA AV DOM KOMMER FÅ ER ATT SKRATTA,MISSA INTE DEN CHANSEN!

UPPSKATTAR KOMMENTARER ÄVEN I DETTA INLÄGG OM VAD DU TYCKER :)

AVSLUTAR MED BILDER PÅ TWILIGHTTÅRTOR!

Kram//Christina<33


 


GRATTIS!



















Av twilightsaga - 25 maj 2009 16:00

Hejhej!


Dagens omröstning

Dagens fråga: Vilka tjafsar på Bellas examenfest?
Rätt svar: Jacob och Alice

Resultat:

Jasper och Bella 9,4%
Edward och Jacob 15,6%
Alice och Quil 0%
Jacob och Alice 75%


Dagens citat 25 maj 2009

"Yeah, it’s an off day when I don’t get somebody telling me how edible I smell"-Bella Swan


Dagens bild


Av twilightsaga - 25 maj 2009 15:58

Hejhej!


Fråga: Har du twitter? isåfall vad heter du?


Svar: Hej! Jag har men 1-kommer inte ihåg vad jag heter och 2-jag använder den inte,haha!

Kram//Christina


Fråga: Hejsan!


Tänkte fråga ifall du vet något om ryktet som säger att Kristen o Rob skulle vara tillsammans på riktigt. Vet du om detta stämmer?? Skulle vara väldigt sött isåfall :)


Svar. Hej!

Nej våra Bella och Edward är inte ett par i verkligheten.Kristen är sedan två år tillbaka tillsammans med Michael Angarano i ett stadigt förhållande och Robert är singel.

Kram//Chrsitina<33


Av twilightsaga - 25 maj 2009 07:07

Hej!
Detta är så sockersött så det är inte sant!

Av twilightsaga - 25 maj 2009 06:52

Hejhej!
Här är en artikel som jag översatt ifrån laineygossip. Länka till bloggen vid kopiering!


Lugna er damer.Hela historien är påhittad.Fotona är väcker misstankar och även så detaljerna.

Lyckliga Twi-Hards? 

För det första- amfAR eventet var fyllt med journalister.Många många journalister.Och den enda källan till Robs sagda hook-up med denna blondinen var en Life&Style källa.

Och alla andra,tro mig,ALLA kollade på honom hela kvällen,inkl. många med ett intresse för att få sin egen romantiska saga med honom-såg att han höll en låg profil hela kvällen.Han pratade med Emilie Hirsch och några andra kändisar och drack nästan inte alls och spenderade definitivt inte hela kvällen,om ens lite av kvällen med denna "Erika".

Kommer ni ihåg när vi var och åt på Cap Terrace i onsdags? Det kan du annars läsa om här: CampTerrace


Vi hade suttit där ett tag när Pattinson kom dit med sitt people. Emile Hirsch och hans flickvän och några tjejer kom dig senare.

Efter ett tag satte sig Emile och hans flickvän vid Pattinsons bord.
Det var kul för Hirsch drog fram två stolar och inte en tredje för den snygga blondinen med dom som definitivt ville sätta sig där. Laura sa att hennes ansikte var väldigt surt. 


Och vem var hon då?

Jo,hon var Erika,den samma Erika som var med Pattinson på fotona.

Men dom togs inte på amFAR i torsdags utan på restaurangen där vi var och där dom var.

100%

Vi såg henne i denna outfit i onsdags,när hon skakade hand med Pattinson när hon blev presenterad för honom av Emile och hans flickvän.

I andra ord. En vän av Emile Hirsch har alltså sålt ut Robert Pattinson.Dom här fotona säljs i hög kvalité.Vilekt betyder att du inte kan skylla på facebook för det enda sättet som de kan säljas i hög kvalité är ifall de är äkta.Eller om vi ska cleara Emiles vän,kameran kan ju vara stulen (ja förmodligen inte....)


Är Erika en lovande skådespelerska? Eller ute efter cash?

När det gäller huruvida hon slutat med Pattinson efter amfAR, så är vi inte säkra på att hon var vid amfAR ens. Och igen, folk kollade in honom hela kvällen och ingen annan verkar kunna bekräfta Life&Style's källa.

Pattinson åkte väldigt tidigt till Rom på fredag förmiddag. Han var på flygplatsen strax före oss. Laura var tacksam. Eftersom vi dragit en allnighter på vår sista kväll och såg ut som skit.

Vilka är de slutsatser som kan dras av detta, annat än att Life & Style, återigen, äh, fick det feö?

Tre möjligheter:

1. Erika inte Pattinson på natten för om de faktiskt tillsammans åkt till hans hotell och hon haft dessa bilder,hade hon effektivt dödat någon annan för en chans att gå till sängs med honom igen.
2. Han tackade nej, det är därför hon säljer bilder, räkna med att hon också kan dra nytta av hans avvisande (Laura anser att detta är den mest rimliga förklaringen)
3. Hon fick sin natt med honom,vill inte ha det igen och drar bara nytta av deras enda kväll.

Oavsett vilken förklaring visar hon inte upp sin bästa sida. Kram//Christina<33



Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards