Alla inlägg under april 2009

Av twilightsaga - 19 april 2009 09:24

Hejhej!
Här är några bilder från födelsedagsfestens inspelning.

Bara jag som ÄLSKAR Jaspers nya frissa?


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 19 april 2009 09:14

"Twilight Poison publicerade en intervju som Rob gjorde för Mars-nummret av Seventeen Magazine. Här är deras översättning av frågorna och svaren. Det ser ut som om att intervjun gjordes i slutet av förra året, men vem kan stå emot att läsa när Rob säger 'Det är så konstigt' mer än en gång?

-Var du fascinerad av vampyrer?
Inte egentligen. Jag tycker att beroendet som vissa personer har mot dem är konstigt. Jag läste bara Dracula en gång när jag spelade in den filmen.


-Hur känns det att ha så många tjejer som följer efter dig?
Det är rätt läskigt eftersom det är inget som har hänt mig innan. Twilightfans är väldigt lojala mot boken och mot Stephenie Meyer. Jag hade 100% negativa reaktioner från fans när jag fick rollen som Edward.


-Varför?
För allting. Edward är någon sorts perfekt person, den idealiske killen. Och fans ville ha en kille som Leonardo DiCaprio, men Edward är menad att vara 17. När jag mötte Stephenie Meyer, godkände hon mig som den personen och bokstavligt talat, nästa dag var jag accepterad av alla fans, de hade ändrat åsikt om mig.


-Det måste vara svårt att försöka vara så perfekt.
Det är det. Först läste jag boken och tänkte att det fanns ingen chans att jag skulle kunna gestalta alla beskrivningar av Edward. Ingen i hela världen skulle kunna tillförse världen med en sådan varelse. Sen läste jag manuset och gick på audition med Kristen, och hon spelade på ett väldigt oväntat sätt. Hon gav styrka åt Bella så det gjorde Edwards figur lite svagare, och sen tog jag över. Han, är något slags monster, blir helt besatt av henne. Hon äger honom.


-Hur känns det att vara i en så stor film som Harry Potter, och nu Twilight?
För att vara ärlig, så tänkte jag aldrig på det när jag fick rollen. Harry Potter var min första chans att nå en publik och nu har även den här filmen fått stor framgång. Det var väldigt oväntat.


-Har du varit hårdare mot dig själv, eftersom du spelar en så perfekt figur?
Inte egentligen. Jag försökte inte att vara perfekt, jag baserade honom som stjärnor som James Dean, människor med en oändlig charm. I den här filmen är han väldigt stark, men jag försökte att göra honom sexigare i filmen. I använde faktan att jag är en vampyr, jag vill att personer ska se mig som mystisk och farlig på samma gång.


-Tror du att du har blivit en av paparazziarnas offer?
Ja, bokstavligen. Det är så konstigt.


-Så de känner igen dig mer nu?
Ja, jag vet inte om det är för att jag har det här irriterande håret. Jag behöver faktiskt klippa mitt hår, alla vet vem jag är p.g.a mitt hår, men de vet inte ens mitt namn.


-Varför har du ditt hår så långt av någon anledning?
Vi ska spela in New Moon snart. Jag skulle älska att ha en riktigt kort frisyr men jag är inte säker. Plus, om jag gick på audition för någonting så vill människor se lite längre hår.


-Hur kom det sig att du började med skådespeleri?
Jag gick aldrig i teaterskola. En dag var min pappa på en restaurang och han såg en hel drös med snygga tjejer, så han frågade dem vart de gick och de svarade "Theatre club", så han sa åt mig att jag var tvungen att gå där. Det var bara så pinsamt.


-Hur kom du till Hollywood?
Jag letade efter en agent efter Harry Potter. Förra året var jag med i en film där jag spelade Salvador Dalí och jag tog det väldigt seriöst. När jag kom tillbaka till London så ville jag göra något annat, jag gick på audition och tre dagar senare var jag inbokad för Twilight.


-Vad var dina drömmar innan du började med skådespeleri?
Jag ville bli en pianist och spela på pubar i London.


-Det finns en sång gjord av dig på soundtracket, planerar du att släppa ett album?
Jag tänker inte släppa ett album, det skulle bli för mycket!


-Finns det någon skådespelare som du ser upp till?
Jag har alltid varit besatt av Jack Nicholson. Men jag föredrar filmer från 70-talet och jag gillar James Deans stil, han är otrolig."


Översättning: http://rpattinson.blogg.se/


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 19 april 2009 08:52

Hejhej!
Här kommer en artikel med Ashley Greene,jag har översatt den så länka hit om du kopierar.


Ashley Greene säger att hon lever i sen saga,men ibland så kämpar hon med sin nya livsstil.

Den 22-åriga tjejen från kalifornien har gått från att spela små roller i små filmer till en av huvudrollerna i filmversionen av Stephenie Meyers världskända Twilight-serie.

Ironin är att Greene aldrig önskade att bli skådespelerska.Hon drömde om photoshoots och catwalks, men pågrund av hennes 165 cm över havet sa dom till henne att hon var för kort för modelleandet och att hon borde ta upp skådespeleriet.


Hennes lilla kropp och positiva anda gjorde henne dock perfekt för rollen som Alice Cullen,den rara sierskan,som spelar systern till tjejernas favorit, Edward Cullen (Robert Pattinson),en vampyr fast i en 17-årings kropp.


Rollen som Alice har gjort att den relativt okända skådespelaren namn nu har ungefär 2miljoner sökningar på google och den oändliga uppmärksamheten fårn paparazzin.

"Jag vänjer man fortfarnde till the go go go livsstilen i Hollywood,dom har kastat mig in i något som jag har lite svårt för",säger Greene som var ett fan av böckerna redan innan hon fick rollen som Alice.

"Som skådespelerska vill du att folk känner dig och det finns dom gångerna när du vill att dom ska ta dit foto,men det är jobbigt att inte kunna gå ut med sina kompisar utan att där är 20 kamerablixtrar i ditt ansikte.Vet du hur ljusa dom blixtrarna är?"

Förutom hennes nya kändisskap och den oändliga uppmärksamheten,säger Greene att hennes största utmaning  har varit att lära sig hur den fula sidan av media fungerar,hur man pratar om möten,eller rykten.

Medan hon pratar med "Play",packar Greene då hon ska åka till Vancouver för att spela in "The Twilightsaga: NEW MOON".

"Jag lär mig definitivt den här företagsdelen av yrket",säger hon.

"Jag har gått från att ha ett vanligt jobb som börjar nio och slutar när jag ska spela in,och sen springa till ett möte och därefter repetitioner,flyga hit och dig,när jag försöker ha ett socialt liv hemma och göra om min lägenhet,det är helt underbart men jag vänjer mig fortfarande."


Twilightfenomenet blir bara större och större,även fast filmen hade mixade recensioner när DVDn kom ut i USA den 27 mars,och fansen köpte mer än 3 miljoner kopior på 24 timmar,som gav Twilight en första plats på listan för mest sålda DVDer under en vecka,Twilight slog rekord som hållts i 2 år.


Greene's roll i Twilight har funnit hennes kärlek,med hennes on-screen man.
Kemistrin mellan Greene och hennes on-screen partner Jasper Hale (Spelas av bästa kompisen Jackson Rathbone) har lett till rykten att de båda dejtar i verkligheten också.

Även fast att Ashley säger att dom inte dejtar så säger hon också att det enda som håller det borta är deras hektiska scheman.

"Varken han eller jag har tid att dejta men vi har underbar kemistri" säger hon."

"Vi har seriöst sånna fantastiska crushar på varandra,det syns tydligt.Vi har haft det enda sedan dagen vi träffades,han lärde mig att swing-dansa!"

"Jacks kan allt,han sjunger,dansar och han är så rar.Till och med min mamma har en crush på honom och säger ~Du borde dejta honom~.

Så vem vet,kanske när vi båda slutar vara över hela världen konstant ;)"


Gud vad Ash är underbar,jag ÄLSKAR henne!

Nu håller alla tummarna för att det blir Ash <3 Jacks,för kan det bli sötare??!!


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 19 april 2009 08:51

Hejhej!
Christian Serratos,Angela Webber är nu klar med filmningen och säger:


I am finished filming New Moon. It was great to see everyone one again! Chris Weitz was great! I can't believe that I have been so fortunate to have worked with such talented people in such a short time. Stephenie, Catherine, Chris and more."


Kram//Christina<33

Av twilightsaga - 18 april 2009 18:37

Dagens citat 18 april 2009

He grinned his crooked smile at me, stopping my breath and my heart. I couldn’t imagine how an angel could be any more glorius. There was nothing about him that could be improved upon.-Bella Swan 


Av twilightsaga - 18 april 2009 18:36

Mutemath-Spotlight musikvideo



MUTEMATH - Spotlight
Av twilightsaga - 18 april 2009 18:26

Alliance

  • Medverkande personer

Edward

Bella

Alice

Jasper

Jacob

Quil

Embry

Emmett

Lauren

Ben

Angela
Jessica

Mike

Eric

Connor

Austin

Lee

Samantha

Katie

Sam


När Bella kommer fram till Edwards hus kysser Edward henne,så passionerat att det nästan gör henne nervös.Han lovar att inget kommer hända henne nånsin när han leder in henne till festen.

Alice har förvandlat huset till en nattklubb och Bella känner sig överväldigad.Innan festen börjar diskuterar Cullens planen för att attackera de nyfödda i Seattle,medan Bella lyssnar.

Alla festgäster kommer dit.Bella går från gäst till gäst med Edward vid hennes sida hela tiden.När han säger att han måste gå ifrån henne blir hon misstänksam.Bella ser att han pratar med Alice som har sett något nytt,men hon berättar inte för Bella.

Samtidigt kommer Jacob och några andra från LaPush,till Alice och Edwards missnöje.Bella frågar varför Jacob kom dit efter att hon slog honom.Han säger att han hade gjort en present till henne.Dom bråkar ett tag men Bella tar emot presenten som är ett silverarmband med en liten sniden varg i trä som Jacob då gjort helt själv.Bella tackar honom och låter honom sätta fast armbandet runt hennes handled.

Jacob frågar varför hon är distraherad och vill få henne att berätta vad som pågår.Han ropar på Embry och Quil som kommer dit för att lyssna på vad Bella säger när Alice kommer dit.Ett bråk bryter nästan ut mellan Alice och Jacob men Jasper rusar till Alice sida och är beredd att försvara sin Alice. Bella stoppar bråket nästan direkt.Alice berättar vad hon sett och att Cullens ska till Seattle.

I diskussionen säger Jacob att han vill ha en förklararing på allt.När han fått höra allt säger han att vargarna bör hjälpa Cullens.Alice förstår vad han menar och tycker det är en brilliant ide.Jasper säger efter diskussionen att om de verkligen vill medverka så ska Cullens ha ett taktik-möte där han ska lära dom tekniken av att döda en nyfödd vampyr senare under natten.Jacob,Quil och Embry säger att flocken kommer dit,även om Bella säger att dom inte bör vara med i fighten överhuvudtaget.


Citat:

"Who invited the werewolf?"

-Alice Cullen


"Unless my right hook was too subtle for you, let me translate: that was me uninviting you."

-Bella Swan


"Keep your hands to yourself, Jacob!"

-Bella Swan


"You’re giving me a much better gift than the one I gave you"

-Jacob Black

Presentation

Omröstning

Kommer du att läsa mytwilight.bloggagratis.se nu istället?
 Ja självklart!
 Jag tror det
 Vet inte...
 Tror inte det
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards